علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

تغییر رویکرد تروریستی داعش،مقصد بعدی کجاست؟

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شکست نظامی داعش در سوریه و عراق گفت:داعش با شکست در سوریه و عراق رویکرد تروریستی خود را از جنگ میدانی به عملیات انتحاری تغییر خواهد داد.
تصویر تغییر رویکرد تروریستی داعش؛مقصد بعدی کجاست؟

دکتر حسن هانی زاده در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت:داعش به لحاظ فیزیکی در عملیات البوکمال ریشه کن شد و منطقه حاکمیتی این گروه تروریستی به عنوان دولت اسلامی عراق و شام به پایان رسید.  

وی با بیان اینکه با وجود شکست نظامی داعش تفکر داعشی و وهابی که با دلارهای رژیم سعودی ترویج می شود همچنان در منطقه ریشه دوانیده است تاکید کرد:آمریکا و رژیم آل سعود که داعش را بوجود آورده اند با شکست این گروه تروریستی در کشورهای عراق و سوریه می خواهند تروریستها را به شمال آفریقا و آسیای میانه منتقل کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی یاد آور شد:پس از عملیاتهای دیرالزور و رقه در سوریه آمریکا صدها داعشی را به افغانستان منقل کرد تا در نزدیکی مرزهای ایران و روسیه ایجاد بحران کند.

وی افزود:اقدام اخیر داعش در انفجار مسجدی در صحرای سینای مصر بیانگر این است که تفکر داعشی در شمال آفریقا همچنان وجود دارد و تروریستها قصد دارند رویکرد خود را از جنگ میدانی به عملیات انتحاری تغییر دهند.

دکتر هانی زاده تصریح کرد:از بین رفتن تفکر داعشی ممکن است سالها طول بکشد و باید با ساز و کارهای فرهنگی و سیاسی آن را ریشه کن کرد.

وی افزود:تا زمانیکه حمایت مثلث شوم آمریکا،رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود از تروریسم باقی است،خطر داعش در منطقه وجود خواهد داشت.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.