علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

دو خاطره خواندنی از رشادت‌های شهید دکتر چمران

صدام در خوزستان مجانی سلاح توزیع می‌کرد / غائله پاوه دو ساعته و با 25 نفر خاتمه یافت

وقتی صحبت از شهید چمران می‌کنیم همواره به یاد رشادت‌ها و شجات ایشان در برخورد با هرگونه تجاوز، ظلم و ستم خواهیم افتاد. رشادتی که نشات از تجارب نظامی وی خارج از مرزهای کشورمان داشت.این درحالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره کشورمان از سوی متجاوزین داخلی و خارجی مورد تعرض قرار می‌گرفت به صورتی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی براین باور بودند؛ تازمانی که ریشه‌های انقلاب در کشورمان تقویت نشده باید آن را خشکاند، اما دلیرمردان کشور همچون دکتر مصطفی چمران با رشادت‌هایشان این تصور باطل را نقش بر آب کرده و دست متجاوزین را از نهال انقلاب دور کردند.
تصویر صدام در خوزستان مجانی سلاح توزیع می‌کرد / غائله پاوه دو ساعته و با 25 نفر خاتمه یافت

عیادت فرمانده نیروی هوایی ارتش از خلبان دوران دفاع مقدس

جت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته شنبه 26 خرداد از امیر خلبان محققی که از یادگاران دوران دفاع مقدس عیادت کردند.

در پایان این عیادت که به مناسبت عید فطر در یکی از بیمارستان ارتش صورت گرفت امیر شاه صفی و نیز حجت الاسلام محمد حسنی بر نقش مهم خلبانان در ضربات سنگین به دشمن بعثی تاکید کردند.

واکنش کارشناسان به #نامه_تحقیر ؛

گل به‌خودی کرباسچی در بازی ایران-آمریکا/ چرا عده‌ای از برجام عبرت نمی‌گیرند؟

کرباسچی و انصاری

جمعی از چهره‌های دست چندم سیاسی همصدا با ترامپ، از مسئولان کشور درخواست مذاکره با آمریکا کردند و به نوعی توپ را به سمت دروازه خودی شوت کردند.

 درست چند روز پس از ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران پای میز مذاکره باز خواهد گشت، شماری از اصلاح‌طلبان در نامه‌ای مشترک با اپوزیسیون خارج از کشور خواستار مذاکره مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا شدند.

در بخشی از نامه که به امضای 100 نفر از فعالین اصلاح‌طلب و ضدانقلاب‌های فراری رسیده، با اشاره به آنچه از دست رفتن فرصت مناسب گفت‌وگو با دولت باراک اوباما شده است، از مسئولان نظام درخواست شده است «با یک تصمیم ملی شجاعانه اعلام کند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا است تا قدمی در راه حل مشکلات و اختلافات برداشته شود».

رهبر انقلاب در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

رهبر معظم انقلاب فرمودند: نباید نگاه مجلس به توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی مأیوسانه باشد.

لزومی ندارد معاهداتی که میدانیم مشکل دارد به‌خاطر جهات مثبت تصویب کنیم/مجلس خودش قانون مبارزه با پول‌شویی و تروریسم تصویب کند حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی، مجلس را رکن رکین نظام و به فرموده امام راحل، عصاره فضائل یعنی جوهره برترین خصوصیات ملت خواندند و افزودند: نمایندگان در قانونگذاری و عمل به وظایف اساسی خود مسائل مهمی همچون «اولویت‌های کشور، رفع مشکلات مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط، تأثیرناپذیری از دیدگاه‌های غربی، انقلابی‌گری و پرهیز از اشرافی‌گری» را مورد توجه کامل قرار دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای سخنانشان خدمت خالصانه به مردم را برترین عبادات دانستند و گفتند: همه اقدامات، رفتار و گفتار نمایندگان اگر برای خدا و در راه رضای او باشد، خدمت واقعی و موجب تقرب به پروردگار است.

از زمین‌گیر کردن کشتی فرانسوی‌ها تا اسارت ۱۶۰ مزدور/بزرگترین حمله جهانی به یمن چگونه ناکام ماند؟

در صورت اشغال الحدیده، جمعیت بالای یمنی‌ها به گونه‌ای نیست که سعودی‌ها بتوانند ناآرامی‌ها را تحمل کنند.

بزرگترین حمله جهانی به یمن چگونه ناکام ماند/ از زمین گیر کردن کشتی فرانسوی‌ها تا اسارت ۱۶۰ مزدور +فیلمنیروهای متجاوز سعودی و اماراتی در حمله‌ای که از چند روز پیش ضد منطقه ساحلی الحدیده آغاز کرده‌اند، همچنان درجا می‌زنند و نتوانسته‌اند به اهداف اعلام شده خود دست پیدا کنند.

تحلیلگران مسائل نظامی اعتقاد دارند که حجم این حمله با مشارکت نیروهای اماراتی و سعودی و حضور افسران نظامی فرانسوی و آمریکایی و مزدوران داخلی شامل نیروهای تروریستی تکفیری و جریان‌های هوادار علی عبدالله صالح رئیس جمهورسابق یمن بزرگترین حمله طی سه سال گذشته در یمن است.

نیروهای متجاوز همچنان در ورودی‌های جنوبی و غربی فرودگاه الحدیده هستند و در حالی که این فرودگاه حدود ۴۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد و منطقه‌ای غیر مسکونی است، حتی در رسیدن به یک هدف تبلیغاتی در اشغال فرودگاه نیز ناکام مانده‌اند. این در حالی است که خطوط امدادی آنها از جنوب نوار ساحلی به سمت شمال نیز قطع شده و طی روزهای اخیر محاصره این نیروها در منطقه تشدید شده است.

ایران هرگز نباید به غنی سازی اورانیوم بپردازد


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایران هرگز نباید به غنی سازی اورانیوم بپردازد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دستور روز دوشنبه رهبر ایران در فراهم کردن زمینه غنی سازی ۱۹۰ هزار سو، گفت: پامپئو در روز نخست ماه مه راهبرد جدید آمریکا را درباره ایران اعلام کرد. او خیلی روشن مطرح کرد که ایران هرگز نباید غنی سازی اورانیوم انجام دهد، این کشور نباید به سمت فرایند تولید پولوتونیوم برود و هرگز نباید راهی برای دستیابی به سلاح اتمی داشته باشد.

نوئرت افزود: اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی این مساله را تایید کند، ما تلاش می کنیم تا از آن جلوگیری کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که واشنگتن چه ابزاری برای متوقف کردن ایران برای غنی سازی در اختیار دارد، گفت: به عنوان قدرت و اقتصاد بزرگ می توانیم تحریم های زیادی را اعمال کنیم تا دولت های دیگر تجارت با دولت ایران را انتخاب نکنند.

تمام احزاب ترکیه در برابر اردوغان/ محرم اینچه هماورد اردوغان در انتخابات زودهنگام


انتخابات ترکیه

احزاب مخالف دولت در اقدامی کم‌نظیر اتحادی بی‌سابقه علیه اردوغان تشکیل داده‌اند و امیدوارند که بعد ۱۶ سال موفق به شکست اردوغان در انتخابات پیش رو شوند.

 درحالی‌که چیزی به برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه باقی نمانده است حزب حاکم عدالت و توسعه برای پیروزی در این انتخابات تلاش بی‌سابقه‌ای را به کار بسته و با دیگر احزاب برای موفقیت دست به ائتلاف گسترده زده است. از سوی دیگر بنابر نظرات و اظهارات اکثر کارشناسان و تحلیل گران مسائل ترکیه احزاب مخالف دولت در اقدامی کم‌نظیر اتحادی بی‌سابقه علیه اردوغان تشکیل داده‌اند و امیدوارند که بعد ۱۶ سال موفق به شکست اردوغان در انتخابات پیش رو شوند. رقیب اصلی اردوغان محرم اینچه در حال تلاش برای جلب هرچه بیشتر توجهات به سمت خود و احزاب ائتلافی‌اش است.

عامل پیروزی ایران با اشک بدرقه شد+عکس

مدافع تیم ملی مراکش در پایان دیدار با ایران با گریه راهی رختکن شد.

به گزارش مشرق، بعد از پایان دیدار ایران و مراکش عزیز بوهدوز مدافع تیم ملی مراکش که به اشتباه دروازه تیم ملی کشورش را باز کرد با گریه و با اسکورت بازیکنان و اعضای کادر فنی راهی رختکن شد.این بازیکن در حال گریه کردن راهی رختکن مراکش شد.

*بعد از پایان بازی بازیکنان تیم ملی با خوشحالی به سمت تماشاگران ایران رفته و از آنها تشکر کردند.

 

رونالدو به 2 سال حبس محکوم شد

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید در آستانه دیدار امشب پرتغال و اسپانیا در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، 4 تخلف مالیاتی اش را پذیرفت و به این ترتیب باید 2 سال راهی زندان می شد اما او می تواند با پرداخت 18 میلیون یورو از رفتن به زندان معاف شود.

طبق قوانین کشور اسپانیا افرادی که بدون سابقه قبلی به حکم زیر 2 سال زندان محکوم می شوند می توانند با پرداخت غرامت به زندان نروند.

اظهار نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در یک موضوع مهم و مخالفت رئیس مجلس با آن

محمود رجبی

                                                     حجت الاسلام محمود رجبی


حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تاریخ ۹۷/۳/۲۱  با اشاره به جلسه ویژه شب گذشته جامعه مدرسین با علی لاریجانی رئیس مجلس و نمایندگان قم درباره تصویب لایحه ‌FATF، گفت: جلسه شب گذشته درباره زیان‌های تصویب این لایحه به ریاست آیت‌اللّه یزدی برگزار شد. متاسفانه علی‌رغم توضیحات اعضای جامعه مدرسین درباره عواقب تصویب این لایحه، آقای لاریجانی موافق تصویب آن بود. 

ادامه مطلب ...