علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

ادعای تازه فاکس نیوز در مورد سردار سلیمانی

شبکه خبری «فاکس نیوز» که از زمان روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» در آمریکا بیش از پیش در انتشار اخبار ضدایرانی فعال شده، روز چهارشنبه بار دیگر مدعی شد که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مسکو پایتخت روسیه سفر کرده است.
این شبکه پیش از این هم در چند مورد ادعای مشابهی را مطرح کرده بود. فاکس نیوز نوشته است که انجام این سفرها نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.
   ادامه مطلب ...

با رفتن ناگهانی فلین، نتانیاهو شریکش برای مقابله با ایران را از دست داد

یک مدیر بروکینگز: با رفتن ناگهانی فلین، نتانیاهو شریکش برای مقابله با ایران را از دست داد

  به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، مارتین ایندک، مدیر سیاست خارجی موسسه بروکینگز، گفت با حذف فلین از کابینه ترامپ، نتانیاهو شریکی را در تلاش‌ها برای مقابله با ایران از دست داده است.  

وی درباره کناره‌گیری فلین گفت: به نظر من موضوع در پنهانکاری وی است که در واشنگتن معمولا مشکل‌ساز می‌شود. وی در واقع رئیس جمهور را فریب داده است که به واقع فریب مردم به شمار می‌آید و این چیزی است که نمی تواند پایدار باشد. مسئله هم اینجاست که وی در حال انجام این کار به وسیله همکارانش در دستگاه‌های اطلاعاتی به دام می افتد؛ کسانی که اصولا از روز اول انتخاب، به خاطر رویکردی که به خاطر روسیه داشت در جنگ با رئیس جمهور ترامپ بودند. 

وضعیت مؤمن و کافر در هنگام مرگ چگونه است؟

حقیقت مرگ، این است که انسان از عالمی به عالم دیگر منتقل می‌شود. این انتقال برای مؤمن مبارک و شادی‌بخش است ولی برای کافر اتفاقی ناخوشایند و نامبارک است؛ زیرا دنیا برای مؤمن همانند زندان و مرگ برای او در حکم رهایی از زندان است ولی همین دنیا برای کافر به مثابه بهشت است.[۱] و مرگ او را از بهشتش جدا کرده و به عذاب منتقل می‌سازد.ادامه این مطلب را به نقل از سایت شهر سوال می‌خوانیم.
   ادامه مطلب ...

امسال ۲۲ بهمن برای کشور آبرو شد

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب دیدار کردنددر آستانه‌ی سالگرد قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی فرمودند: امسال ۲۲ بهمن برای کشور آبرو شد؛ بنده زبانم قاصر است از اینکه از ملت تشکر کنم؛ خدا را باید شکر کرد. این نسل سوم و چهارم انقلاب است که می‌آید مقابل دشمن می‌ایستد و حرف قاطع خود را می‌زند.مسئولین، این حضور مردمی را به حساب گلایه نداشتن آن‌ها از فعالیت‌های ما مسئولین به حساب نیاورند؛ مردم گله‌مندند؛ مردم با تبعیض و کم‌کاری و بی‌اعتنایی به مشکلات، میانه‌ای ندارند.
ایشان تاکید کردند: ملت با کسانیکه در روز عاشورا جوان بسیجی را کتک زدند آشتی نمی‌کنند، یک عده‌ای تعبیر «آشتی ملی» را می‌گویند؛ اینها به نظر من معنی ندارد؛ مردم با هم متحدند؛ چرا می‌گویید آشتی؟ مگر مردم باهم قهرند؟
بله، مردم با آن کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان و با قساوت و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و آشتی هم نمی‌کنند.

جزئیات پیام محرمانه امیر کویت به روحانی

روحانی و امیر کویت

جزئیاتی از نامه محرمانه پادشاه کویت به رئیس‌جمهور کشورمان منتشر شد.

روحانی با اشاره به ابراز خرسندی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و سفر رئیس جمهور کشورمان به دو کشور عمان و کویت گفت: دولت کویت پیامی را ارسال کرده بود از طرف این شش کشور مبنی بر اینکه اراده آنها روابط بهتر با جمهوری اسلامی ایران، حل و فصل سوءتفاهم‌ها، ارتقای روابط از طریق گفتگو و مذاکره بین طرف‌هاست.

وی گفت: ما از اصل این پیام استقبال کردیم و در این سفر با دو عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار می‌کنیم و در این زمینه هم بحث خواهیم کرد

36 پایگاه آمریکا در منطقه در تیررس موشکهای ایران است

عبدالقادر فائز مدیر دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در تهران در گفتگو با این شبکه تلویزیونی گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شده است. سالگرد انقلاب به مدت ده روز متوالی ادامه خواهد داشت. 
همه ساله در ایام دهه فجر، وزارت دفاع از آنچه دستاوردهای نظامی جدید می نامد؛ خبر می دهد. می توان گفت همه دستاوردهایی که پیشتر در ایام دهه فجر سال های گذشته از آن سخن گفته شده بود دستاوردهایی در سطوح متوسط یا پایین بودند. 
 
ادامه مطلب ...

ریاض هدف موشک پیشرفته یمنی قرار گرفت

شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری گزارش داد: ارتش یمن از هدف قرار دادن یک پایگاه نظامی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی توسط یک موشک پیشرفته بالستیک خبر داد.
این در حالی است که ساعاتی پیش جنگنده های سعودی منطقه جبل النار در شهرک المخاء استان تعز را بمباران کردند. جنگنده های سعودی همچنین منطقه آل حجلان در شهرک صرواح استان مارب را بمباران کردند. 

جنگنده های سعودی در عملیاتی دیگر منطقه راس عیسی در شهرک الصلیف در استان الحدیده یمن را چهار بار بمباران کردند. 
 
ادامه مطلب ...

تأمین امنیت در عرصه اقتصاد برایمان مهم است/مردم و اصناف دستگاه امنیتی را در کنار خود احساس می‌کنند

وزیر اطلاعات دولت یازدهم در حاشیه مراسم افتتاحیه مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم که همیشه در ایام دهه فجر شاهد بهره برداری از اقداماتی باشیم که به دست خدمتگراران مردم در سراسر ایران اسلامی انجام می شود تا شاهد رشد و توسعه کشور اسلامیمان باشیم.
سیدمحمود علوی روند توسعه کیش را مثبت خواند و اظهار کرد: از سفر دوره قبل من بالغ بر یک سال و ده ماه می‌گذرد که در آن از مناطق مختلفی در کیش بازدید داشتم لذا در این دوره از بازدید دیدم  نبض زندگی و سازندگی در جزیره کیش به خوبی می تپد که نشان دهنده حرکت رو به رشد این منطقه است.
 
ادامه مطلب ...

ترامپ: ایران با آتش بازی می‌کند/ ایرانی‌ها قدر اوباما را ندانستند!

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفت: ایران با آتش بازی می کند و «لطف» رئیس جمهور باراک اوباما را قدر ندانست، اما من متفاوت هستم.
وی این اظهارات را در حساب خود در توییتر اعلام کرد.
این اظهارات رئیس جمهور جدید آمریکا در حالی مطرح می‌شود که منابع خبری اعلام کردند انتظار می‌رود امروز جمعه، واشنگتن تحریم‌هایی جدید علیه ایران اعمال کند.
بنا بر گزارش‌ها، تحریم‌هایی که دولت آمریکا بر ضد ایران اعمال خواهد کرد، بیش از 20 نهاد ایرانی را شامل می‌شود.

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، وزارت خزانه داری آمریکا اعمال تحریم بر ایران را که شامل سیزده نفر و دوازده سازمان در این کشور است اعلام کرد.
آمریکا روز جمعه 13 فرد و 12 شرکت را تحریم کرد. این اقدام پس از هشدار آمریکا به ایران در واکنش به آزمایش موشکی بالستیک اخیر و دیگر فعالیت های این کشور انجام شد.
 
ادامه مطلب ...