علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

حضور ایران در منطقه ربطی به امریکا و اروپا ندارد

حجاب، وسیله‌ی مصونیت زن است نه محدودیت/حضور ایران در منطقه ربطی به امریکا و اروپا ندارد

رهبر انقلاب فرمودند: ما برای حضور در منطقه باید با دولت‌های منطقه مذاکره و گفت‌وگو کنیم و هر گاه خواستیم در امریکا حضور پیدا کنیم با شما گفت‌وگو می‌کنیم!.

حضور ایران در منطقه ربطی به امریکا و اروپا ندارد/ملت ایران همواره آماده است هر متجاوزی را به جای خود بنشاند

 در آستانه ولادت با سعادت حضرت صدیقه‌کبری فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها، هزاران نفر از شاعران و ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و تعدادی از ستایشگران و نغمه‌سرایان اهل‌بیت(ع) فضای حسینیه امام خمینی(ره) را به عطر مدایح و مناقب دخت گرامی پیامبر اسلام، معطر کردند 

جلسه امروز شورای عالی لغو شد

نمایندگان کارگران و کارفرمایان امروز در اعتراض به بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه۹۷ امروز حاضر به شرکت در جلسه شورای عالی کار نشدند و در همین راستا جلسه شورای عالی کار با دستور کار بررسی دستمزد ۹۷ لغو شد.

جلسه امروز شورای عالی کار لغو شد

بدون شرح

اتفاق جالب برای گوینده خبر هنگام پخش زنده + فیلم

  لحظه فرود  یک پرنده روی سر مجری خبر حین اجرای زنده تبدیل به یکی از ویدئوهای داغ شده است. این پرنده که جزو پرندگان باغ وحش سن دیاگو کالیفرنیا بود ناگهان هنگام پخش خبر روی سر مجری زن فرود آمد. این بخش خبری مربوط به قسمتی از برنامه ای با نام "روز باغ وحش" بود که  هنگام صبح  از کانال محلی در حال پخش بود.

"نچیله مدینا" به همراه همکار خود "اریک کاهنرت" مشغول اجرای بخش خبری بودند که ناگهان این اتفاق رخ داد. این ویدئو با کپشن " ویدئویی که باید پس از یک هفته طولانی ببینید" تبدیل به یکی از ویدئوهای پربازدید شده است.

دیدن فیلم:

مدرن ترین موشک های جنگنده ایرانی

بالگرد

معمولا موشک های هوا به هوا ، در دنیا برای دفاع از بالگردها مقابل تهدیدات هوایی نصب می شود اما استفاده از این موشک ها در نقش هوا به زمین به نوعی خاص و کم نظیر است که در بالگردهای سپاه شاهد آن هستیم.

 استفاده از موشک های هوا یا زمین پرتاب در نقش های متفاوت، با توجه به ویژگی ها و مزیت های مختلف آنها، امری مرسوم در نیروهای مسلح جهان به حساب می آید؛ به خصوص در کشورهایی که توانسته باشند محدودیت ها و مصائب تسلط بر تکنولوژی و گلوگاه‌های این تغییرات را برای خود حل کنند. برای مثال موشکی مثل AIM-120 که در اصل یک موشک میان برد هوا به هوا است را می توان در نقش موشک سطح به هوا نیز استفاده کرد یا موشک دوش پرتاب معروف استینگر را می توان روی بالگرد نصب کرده و در نقش هوا به هوا استفاده کرد که این تغییرات، مزیت ها و مشکلات فنی خاص خود را دارد.

ایران و پاکستان روابط خود را قوی می کنند

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ایران و پاکستان نیاز دارند تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند.

ایران و پاکستان تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند  به نقل از روابط عمومی آجا، یک هیات عالیرتبه ایرانی که در رأس آن امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دارد، با ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار کرد.

 

امیر شاه صفی در این دیدار اظهار داشت: ایران و پاکستان نیاز دارند تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت شناسایی موانع در مسیر توسعه روابط دوجانبه و برطرف کردن این مسائل اذعان داشت: مسلمانان امروز متحمل رنج و مشقت هستند لذا تحکیم وحدت در جهان اسلام یک نیاز اساسی است.


در نخستین ساعات جنگ احتمالی چندین سرباز امریکایی کشته خواهند شد

فرماندهان نظامی آمریکا طی نشستی که در هاوایی برگزار شد، سناریو‌های مختلف مراحل اولیه حمله این کشور به کره شمالی را بررسی کردند.

در نخستین ساعت‌های جنگ احتمالی با کره شمالی، هزاران سرباز آمریکایی کشته خواهند شد به نقل از اسپوتنیک، فرماندهان نظامی آمریکا که برای بررسی چشم انداز حمله احتمالی آمریکا به کره شمالیتشکل جلسه داده بودند، اعلام کردند تنها در ساعات اولیه حمله به کره شمالی که می تواند به یک درگیری تمام‌عیار طولانی مدت تبدیل شود، دست کم 10 هزار سرباز آمریکایی کشته خواهند شد.

در ادامه مطلب آمده است: نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد فرماندهان نظامی آمریکا در نشستی طقبه بندی شده که در هاوایی برگزار شد، به بررسی سناریوهای مختلف مراحل اولیه حمله این کشور به کره شمالی پرداختند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد این نشست و تمرینات متعاقب آن به این معنا نیست که کاخ سفید تصمیم گرفته است با کره شمالی وارد نبرد شود.

امریکا از درون در حال فروپاشی است


  نوآم چامسکی، زبان‌شناس و نظریه پرداز آمریکایی، در گفتگو با خبرگزاری راشا تودی گفت با اینکه ارتش آمریکا تاکنون از قدرت نظامی و اقتصادی ضعیفی رنج نبرده است، مواضع انزواگرایانه و خصمانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سطح بین الملل این کشور را تضعیف می‌کند. 

این فیلسوف و دانشمند سیاسی مشهور آمریکایی در یک برنامه در بخش اسپانیایی راشا تودی توضیح داد ادعاهای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر «عظیم‌تر، قدرتمند و نیرومندتر کردن کشورش» کاملا بی‌اساس است. 

چامسکی در این مصاحبه گفت: «آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ، در حال تضعیف و کم‌اثر شدن است. آمریکا اکنون از درون در حال فروپاشی است. این کشور در حال از دست دادن تمام قدرت و اعتبار بین المللی خود است و به سوی نابودی جهان پیش می‌رود».

ثبت نام زنان عربستانی در ارتش برای سرباز شدن

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در راستای اجرای طرح اصلاحات گسترده در این کشور، از زنان سعودی که واجد شرایط هستند برای خدمت به ارتش دعوت می‌کند.

دیوان امنیت عمومی عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد عربستان سعودی هم اکنون به زنان  اجازه می دهد به عنوان سرباز در ارتش ثبت نام کنند. این مرکز دولتی شرایط ثبت نام زنان سعودی در ارتش این کشور را نیز اعلام کرد. بر این اساس، زنانی که قصد خدمت به ارتش عربستان را دارند باید در این کشور متولد و بزرگ شده باشند. حداقل سن بانوان 25 سال و حداکثر آن 35 سال است. همچنین متقاضیان باید دست کم مدرک تحصیلی دیپلم دبیرستان را داشته باشند. پس از معاینات پزشکی و تایید مقامات مربوط، زنان می توانند نسبت به گذراندن دوره های اولیه و خدمت به ارتش «فقط به عنوان سرباز» اقدام کنند.

زنان عربستانی به سربازی می روند!

زنانی که با اتباع غیرعربستانی ازدواج کرده اند یا در یکی از مراکز دولتی مشغول کارند و یا سابقه کیفری داشته باشند، مشمول حضور در ارتش عربستان نمی شود. این فرمان بخشی از طرح چشم انداز 2030 محمد بن سلمان به منظور  اجرای اصلاحات اجتماعی در یک کشور محافظه کار و سنتی است. از دیگر طرح های سنت شکن ولیعهد عربستان برای زنان این کشور، صدور اجازه رانندگی و تماشای فیلم در سینما است.

اوایل ماه جاری  میلادی، دادستان کل عربستان سعودی در راستای بهره گیری از توانایی های بانوان، چند مامور تحقیقاتی زن استخدام کرد.


احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گل گرفت

 احمد نجفی کارگردان سینما، شب گذشته در اعتراض به وضعیت نمایش فیلمش، درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت.

عکاسان و فیلمبرداران هم برای تهیه گزارش و ثبت این اقدام عجیب، در محل حضور یافتند.

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم


واکنش جنبش حماس


 جنبش حماس در واکنشی شدیداللحن به اظهارات وزیر خارجه سعودی علیه این جنبش اعلام کرد: اظهارات الجبیر دشمن اسرائیلی را به ارتکاب جنایت های بیشتر علیه فلسطینیان ترغیب می کند.

  به نقل از پایگاه لبنانی النشره، جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز شنبه به اظهارات الجبیر علیه این جنبش واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، حماس اعلام کرده است: اظهارات الجبیر علیه حماس، دشمن اسرائیلی را به ارتکاب جنایت های بیشتر علیه ملت فلسطین ترغیب می کند.

حماس در بیانیه خود آورده است که چنین اظهاراتی برای خودِ کشور عربستان نیز موهن است. باید هرچه سریعتر جلوی این اظهارات تحریک آمیز و غیرقابل توجیه که با رویکرد کشورهای عربی ـ اسلامی در تعارض است، گرفته شود.

حماس همچنین تأکید کرده است: ما می دانیم که اظهارات الجبیر هیچ سنخیتی با مواضع مردم عربستان ندارد.

گفتنی است، پیشتر عادل الجبیر، از جنبش حماس به عنوان یک جنبش افراطی یاد کرده بود