علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

سیا برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران، یک مرکز ویژه تاسیس کرد

وال استریت ژورنال: سیا برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران، یک مرکز ویژه تاسیس کرد

 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت سیا یک بخش مأموریتی ویژه را برای اعمال فشار بر ایران ایجاد کرده است.
 
در این گزارش آمده است: به گفته مقامات آمریکایی، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا -سیا- یک مرکز ایجاد کرده است که به طور انحصاری بر جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران متمرکز است. این اقدام منعکس‌کننده تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای تبدیل ایران به یک هدف و اولویت مهمتر برای جاسوسان آمریکایی است.

سامانه‌های موشکی جدید وارد چرخه دفاعی پدافند هوایی شده‌اند

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در جمع کارکنان این قرارگاه اظهار داشت: پدافند هوایی در حوزه کشف و شناسایی، راداری، تجهیزات شنود الکترونیکی و سامانه‌های شناسایی دوست از دشمن به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده است. 
وی افزود: استقرار این سامانه‌های متعدد در ساختار پدافند هوایی کشور باعث شده است تا مرزهای هوایی تحت رصد دایمی و دقیقی قرار گیرد.

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: در بخش توانایی‌های دفاعی و پدافندی، سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی پدافند که به صورت بومی تولید شده‌اند نیاز ما را برای درگیری با اهداف هوایی متخاصم برآورده می‌کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: سامانه‌های موشکی جدید هم پس آزمایش موفق عملیاتی در چرخه دفاعی پدافند هوایی کشور قرار گرفته‌اند و به انجام ماموریت می‌پردازند.


عربستان از طرح‌های آمریکا و اسرائیل برای آزار دادن ایران بهره می‌برد


وزیر خارجه سابق قطر اظهاراتی تامل‌برانگیز در خصوص اقدامات نابخردانه برخی کشورهای عربی به زبان آورد.

وزیر خارجه سابق قطر: اقدامات اشتباهمان برای جلب رضایت برادرانمان در منطقه بود!/ عربستان از طرح‌های آمریکا و اسرائیل برای آزار دادن ایران بهره می‌برد

 

  به نقل از پایگاه اینترنتی الاتحاد، حمد بن جاسم آل ثانی، وزیر امور خارجه سابق قطر، با «نادان» توصیف کردن جانشین ولیعهد سعودی تصریح کرد: عربستان از طرح و برنامه‌های آمریکا و اسرائیل برای آزار و اذیت ایران حمایت کرده است.
 
ادامه مطلب ...

مصرف 2 بار در هفته از این خوراکی پرطرفدار شما را می‌کشد!


اگر می‌خواهید برای میان وعده خود و فرزندان‌تان خوراکی خوشمزه‌ای را تهیه کنید و همچنین اگر سلامت غذا و بدن‌تان برای شما حائز اهمیت است، سعی کنید زیاد به سراغ این خوراکی خوشمزه اما پر دردسر نروید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از Dailystar، یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد، خوردن تنها 2 بار سیب زمینی سرخ کرده در هفته خطر مرگ ناگهانی را 2 برابر افزایش می‌دهد.

محققان آزمایشی را بر روی 4400 نفر بین افراد 45 تا 79 ساله انجام دادند، در طول این مطالعه هشت ساله 236 نفر از افراد شرکت کننده جان خود را از دست دادند. به گفته محققان، مصرف سیب زمینی سرخ کرده بخصوص قسمت‌های قهوه‌ای رنگ و سوخته آن در مرگ این افراد ارتباط نزدیکی داشته است. نمک و غذاهای شور 10 درصد از این آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند. 

ادامه مطلب ...

امیر قطر با دمپایی در حضور ترامپ+عکس


تمیم بن حمدآل ثانی امیرقطر در حاشیه سفر دونالد ترامپ به کشور عربستان سعودی به دیدار وی در محل اقامتش در ریاض رفت.

به گزارش جام جم آنلاین، تمیم بن حمدآل ثانی امیرقطر در این دیدار لباس عربی بر تن داشت و از دمپایی سفید روباز بجای کفش و یا صندل پوشیده استفاده کرده بود که امری خلاف شئون دیپلماتیک است.


گران‌ترین رمضان تاریخ رقم خورد؛


سفره رمضان

بانک مرکزی از گرانی بی‌سابقه اقلام خوراکی در آستانه ماه رمضان سال ۱۳۹۶ خبر داد به طوری که سفره رمضان امسال را می‌توان گران‌ترین رمضان تاریخ قلمداد کرد.

هلاکت فرمانده نیروهای سودانی عربستان در یمن


ارتش یمن

در حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به محل حضور نیروهای سودانی وابسته به عربستان، در اطراف صحرای «میدی»، فرمانده این نیروها کشته شد.

 ، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مواضع نیروهای سودانی تحت ائتلاف با عربستان سعودی را در اطراف صحرای «میدی» بمباران کردند و در این اقدام شماری از نظامیان سودانی کشته و زخمی شدند.

دستگیری یک تروریست‌ در ورامین


شنیده شد که یک تروریست تکفیری در شهرستان ورامین توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شد. بر اساس این گزارش این تروریست تکفیری در اعترافات خود اعلام کرده است که در ایام مناسبت‌های پیش رو از جمله مراسم سالگرد امام(ره) و راهپیمایی ۱۵ خرداد قصد عملیات خرابکارانه را در ورامین داشته که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شده است. هنوز مشخص نیست این تروریست به کدام گروه تروریستی وابسته است.