علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

سامانه اس ۳۰۰ با موفقیت در ایران تست شد +عکس


سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسی با موفقیت در ایران تست شد.

آزمایش عملیاتی سامانه پدافند هوایی اس 300 تحت عنوان رزمایش دماوند با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در میدان تیر یکی از یگان‌های پدافندی کشور انجام شد.

این آزمایش عملیاتی با هدف ارزیابی نحوه عملکرد این سامانه با به‌کار گیری طیف وسیعی از اهداف پرنده وموشکی انجام شد.

ارزیابی توانایی سامانه اس 300 در درگیری با اهداف دارای سطح مقطع راداری پایین، تهدید های بالستیک و بررسی میزان توانمندی تخصصی و عملی افسران جوان قرارگاه پدافندهوایی در به‌کارگیری این سامانه از اهداف رزمایش دماوند بود.

در رزمایش دماوند آزمایش کامل این سامانه توسط کارکنان ایرانی و با سناریوهای شبیه سازی شده مطابق با تهدید های روز دنیا تمرین و مراحل کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری توسط سامانه اس300 انجام و عملکرد این سامانه در محیط جنگ الکترونیک مورد ارزیابی قرار گرفت و با شلیک موشک از این سامانه اهداف مورد نظر مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.

ثریا در آستانه انتخابات مسائل اصلی دانشگاه ها را بررسی کرد:


برنامه ثریا

برنامه ثریا در آستانه انتخابات به بررسی چرایی کاهش رشد علمی کشور و افزایش بیکاری فارغ التحصیلان و ضرورت ایجاد تحول واقعی در آموزش عالی کشور در دولت آینده پرداخت. در سالهای اخیر پرداخت.

مسوولان دولتی می گفتند در سال 95 ، سه پرتاب ماهواره خواهیم داشت، اما یکی هم پرتاب نشد!/ از ترس تحریم و تشر آمریکایی ها، پرتاب ماهواره شریف را از روی سکوی پرتاب جمع کردند!

جنگنده‌های ارتش بر فراز آسمان تهران رژه رفتند


جنگنده های نهاجا

همزمان با رژه بزرگ ارتش در جوار حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی، جنگنده‌های نیروی هوایی نیز به انجام رژه هوایی پرداختند.

 به مناسبت 29 فروردین (روز ارتش)، انواع جنگنده های نیروی هوایی در جریان برگزاری رژه بزرگ یگان‌های ارتش، در قالب دسته‌های فروندی بر فرار حرم امام خمینی(ره) اقدام به اجرای رژه هوایی کردند.

جنگنده‌های F7, F5, F4, F14, MiG-29, صاعقه، سوخو24، C-130 و تانکر سوخت رسان ازجمله هواپیماهای حاضر در این رژه بودند.

سکسکه نشانه سکته است؟


مهرداد صالحی متخصص قلب و عروق در خصوص ارتباط بین بروز سکته قلبی و سکسکه عنوان کرد: با توجه به  آموزه های علم پزشکی، سکسکه هیچگاه باعث سکته قلبی نمی شود و هیچ مرجع علمی این مطلب را به اثبات نرسانده است .   
وی ادامه داد: در مواردی نادراگر فردی در خواب دچارحمله قلبی و سکته شود ممکن است در اثر این عارضه خفیف یا قوی فرد به سکسکه دچار شود و این روند برای شخص ادامه داشته باشد.  
این متخصص قلب و عروق در خصوص علل بروز سکته قلبی بیان کرد: سکته قلبی در اثر استرس و گرفتگی عروق قلبی اتفاق می افتد.  
وی یادآور شد: عارضه سکته قلبی می تواند بیمار را دچار تهوع، استفراغ و در مواردی نادر دچار سکسکه کند در واقع موارد مذکور جز عوارض بیماری های قلبی به شمار می رود.

گوشی را به رختخواب نبرید!


با ارزان شدن و در دسترس قرار گرفتن گوشی های هوشمند، روز به روز بر تعداد کاربران این دستگاه های مفید افزوده می شود. با این که گوشی های هوشمند زندگی انسان را در بسیاری از زمینه ها راحت تر کرده اند ولی این احساس راحتی و استفاده بیش از اندازه از آنها، عواقب ناخوشآیندی نیز به همراه دارد.

به گزارش جام جم آنلاین، در حال حاضر به کمک گوشی هوشمند می توان بسیاری از کارهایی که دهه های پیش نیاز به حرکت و ترک خانه را داشتند را از طریق اینترنت انجام داد. در میان می توان به انتقال پول و وجه بانکی، پراخت هزینه تلفن همراه، دسترسی فوری به مرورگر اینترنت، چت، مکالمه تلفنی، نامه نگاری، ترجمه فوری، گرفتن تاکسی، خرید، فروش، گرفتن بلیت و غیره اشاره نمود.

ولی این سهولت زندگی برخی اوقات می تواند برای انسان ها گران تمام شود. استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند و بردن آنها به رختخواب می تواند باعث اختلالاتی در بدن ما شوند. در این رابطه بسیاری از کاربران عقیده دارند که نور گوشی های هوشمند، با مختل کردن ترشح ملاتونین، چرخه خواب را به هم میزند و مشکلات روحی و جسمی فراوانی به وجود می آورد. 

ادامه مطلب ...

جنگنده قاهر «تاکسی» کرد+عکس


جت قاهر-۳۱۳، جنگندهٔ تک‌ سرنشینی است که بدلیل دارا بودن سطح مقطع راداری بسیار کم، در زمره جنگنده های رادارگریز قرار دارد.

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، تصویری از تست امروز جنگنده قاهر 313 در حال تاکسی روی باند را مشاهده می کنید:

دشمنی دشمنان با ما تمامی ندارد

 سردار سرلشکر سیدرحیم صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید صیاد شیرازی که در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به نقش مهم شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس و مقابله با منافقین عنوان داشت: شهید صیادشیرازی یک انسان برگزیده خداوند در رفتار و منش فرماندهی و خرد نظامی و هم در شجاعت و عطوفت و مهربانی بود.  
سرلشکر صفوی تصریح کرد: دشمنی دشمنان با ما تمامی ندارد و ما باید قدر شهدای‌مان را بدانیم .
 
ادامه مطلب ...

اسرائیلی‌ها با تشکیل کمربند امنیتی در پی تقویت جریان‌های تکفیری هستند

سفیر سابق ایران در سوریه:باید مانع تبدیل اقدامات امریکا به رویه شد/بی خردی ترامپ را نباید دست کم گرفت
محمدرضا شیبانی سفیر سابق ایران در سوریه  درباره تلاش‌های آمریکا برای مطرح شدن در تحولات منطقه و سوریه، اظهارداشت: آمریکا با وجود قدرت نظامی که دارد، اکنون شرایط لازم برای تبدیل به یک مرکز نظامی در سوریه را ندارد. چرا که بیشتر در زمینه هوایی تجهیز شده است و نمی‌تواند درگیری مستقیم پیدا کند. 
وی با تأکید بر اینکه آمریکا حتی جریان سیاسی که بتواند غالب بر بشار اسد باشد را نیز در اختیار ندارد، تصریح کرد: فقدان دو ابزار فوق آمریکایی‌ها را در تصیمیم‌گیری‌هایش درباره بحران سوریه ناتوان کرده است.

این دیپلمات وزارت امور خارجه گفت: اسرائیلی‌ها با تشکیل کمربند امنیتی می‌خواهند مانع ورود جریان‌های تکفیری به کشورشان شوند و هم پوششی برای تقویت جریان‌های معارض در منطقه باشند.

آمریکا در جایگاهی نیست که درباره وضعیت حقوق بشر دیگر کشورها اظهار نظر کند

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به افزودن  یک سازمان و یک مقام رسمی قضایی کشورمان به فهرست بی پایه تحریم ها  به بهانه واهی نقض حقوق بشر  گفت: اینگونه اقدامات تکراری و در جهت اهداف سیاسی خاص دولت آمریکا در اعلام تحریم های یک جانبه با ادعای بی اساس نقض حقوق بشر علیه افراد حقوقی و حقیقی کشورهای مستقل، ناقض اصول مسلم حقوق بین الملل و حقوق بشر بین المللی و امری نامشروع و غیر قانونی است.

 وی افزود: دولت آمریکا به دلیل کارنامه مردود داخلی و بین المللی خود در جایگاهی نیست که بتواند پیرامون وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورها اظهار نظر یا اقدامی نماید.

 وی با اشاره به این موضوع که هیچ نهاد و مرجع بین المللی نیز هرگز چنین وظیفه ای را به دولت آمریکا نداده است تا چگونگی حقوق بشر در دیگر کشورها را از دیدگاه خود مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و برای آنها تعیین تکلیف کند، گفت:  این اقدامات و تحریم های یک جانبه و زورمدارانه بر اساس قطعنامه های مکرر سازمان ملل اقدامی نامشروع و دارای آثار منفی بر بهره مندی حقوق بشر افراد است.
 
ادامه مطلب ...