علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

راه های استجابت دعا

دعا کردن یکی از آن اعمالیست که ائمه(ع) مردم را به آن سفارش کرده اند. این که دعا استجاب شود یا خیر دست خداست و تقدیری که او برای انسان ها در نظر گرفته است.

با این وجود، ائمه اطهار(س) راه هایی را برای استجابت دعا پیش روی مومنان قرار دادند و در عین حال از موانع استجابت دعا هم سخن گفته اند.

در ابتدا موانع و سپس راه های استجابت را بیان می کنیم.
گناه

گاهی تیرگی گناه های ما باعث می شود، دعا های انسان مستجاب نشود. امام باقر(ع) فرمودند: «انسان گاهی حاجتی دارد و از خدا طلب می کند و خداوند ضمن قبول آن انجامش را به وقت مناسبی وا می گذارد، ولی بنده در این مدت مرتکب گناه می شود. خداوند به مأمور اجابت دعا امر می کند خواسته اش را اجابت نکن و او را از این لطف محروم نما که خشم ما را برانگیخت و شایسته بی اعتنایی گردید.»
  ادامه مطلب ...

تیم ترامپ دعوت شدن برای شرکت در مذاکرات آستانه را تایید کرد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیم انتقالی دونالد ترامپ نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که کار خود را از روز جمعه آغاز می کند روز شنبه تایید کرد، آمریکا ­­برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه که با حمایت مسکو از 23 ژانویه در قزاقستان برگزار می شود، دعوت شده است.

سین اسپایسر، ­سخنگوی تیم ترامپ اعلام کرد، از ما دعوت شده ­در این مذاکرات شرکت کنیم اما هنوز پاسخی به این دعوت داده نشده است. 


این در حالی است که واشنگتن پست جمعه شب به این دعوت اشاره ­و اعلام کرد سرگئی کیسلیاک، ­سفیر ­روسیه در واشنگتن در گفتگوی تلفنی 28 دسامبر با مایکل فلین مشاور امنیت ملی آتی کاخ سفید این دعوت را­ مطرح کرده است.
  ادامه مطلب ...

عراقچی" برای حضور در صدا وسیما شرط گذاشت

 براساس اخبار رسیده "سیدعباس عراقچی" رئیس ستاد اجرای برجام  که قرار بود امشب به مناسبت سالگرد اجرای برجام  در برنامه "متن، حاشیه" شبکه سه حضور یابد، اعلام کرده که حاضر نیست  هیچ شخص دیگری در استدیو حضور یافته و یا به روی خط تلفن برنامه بیاید و به همین خاطر از حضور در برنامه امشب امتناع نموده است.

جان کری: انگلیس مانع اجرای طرح اوباما برای حمله به سوریه شد

به نقل از پرس تی وی، وزیر خارجۀ آمریکا، انگلیس را دربارۀ امتناع باراک اوباما از اجرای تهدید خود علیه دولت سوریه و حمله به این کشور در سال ۲۰۱۳ مقصر می‌‎داند. 

وی در یک نشست خبری با تشریح فعالیت‎های چهارسالۀ خود به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا، گفت انگلیس عامل شکست اوباما در اجرای طرح خود برای استفاده از نیروی نظامی علیه دولت سوریه شد. 


وزیر خارجه آمریکا پنج‌شنبه گفت: «باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم گرفت که از قدرت نظامی استفاده کند. وی تصمیم خود را به صورت علنی اعلام کرد و گفت ما قصد اقدام داریم، ما به این حمله که نقض آشکار قوانین بین‏‎المللی، بی‌توجهی به هشدار‌ها و عبور از خط قرمز است، واکنش مقتضی نشان خواهیم داد.» 
 
ادامه مطلب ...

واکاوی علل گرایش جوانان به معروف شدن/ تب تندی که هر روز داغ‌تر می‌شود

امروزه بسیاری از جوانان تمایل فراوانی به مشهور و معروف شدن دارند و برای تحقق این رویا دست به انجام هر کاری از رفتن به کلاس‌های بازیگری و خوانندگی گرفته تا تهیه دابسمش و کلیپ‌های طنز در فضای مجازی (به خصوص اینستاگرام و تلگرام) می‌زنند. این تمایل به شهرت می‌تواند دلایل و ریشه‌های مختلفی داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از کمبودهای دوران کودکی، احساس نیاز به دیده شدن و یا حوادثی که در زندگی فرد ایجاد می‌شود.


به طور مثال برخی افراد هستند که برای جذب مخاطب و مشهوریت بیشتر، اقدام به خودکشی ساختگی کرده و ویدئوی آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

در این میان آنچه که ممکن است ذهن هر مخاطبی را به خود مشغول سازد آن است که چرا جوانان ما از امکانات و فضاهای موجود استفاده درست و بهینه نمی‌کنند و از آن برای ارضای نیاز‌های پوج  و بی‌فایده خود مانند کسب شهرت بهره می‌برند. این موضوع در حالی است که افکار عمومی حافظه ضعیفی دارند چنان که بسیاری از بازیگران و هنرمندان سینما پس از مدتی که در رسانه‌ها حضور نداشته باشند به دست فراموشی سپرده می‌شوند.
 
ادامه مطلب ...

سازمان ملل: قطع آب دمشق جنایت جنگی است

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، سازمان ملل متحد اقدام گروه‌های تروریستی در قطع آب پنج میلیون و پانصد هزار نفر از مردم شهر دمشق، پایتخت سوریه، را جنایت جنگی دانست. 

یان ایگلاند، رئیس کارگروه سازمان ملل در امر کمک‌های انسانی در سوریه، در کنفرانس مطبوعاتی در شهر ژنو گفت: فقط در دمشق پنج میلیون و پانصد هزار نفر از نعمت آب محروم شده‌اند، یا مقدار کمی آب دریافت می‌کنند؛ زیرا منابع آبی دشت «بردی» به علت نبرد‌ها یا اقدامات خرابکارانه یا هر علت قابل استفاده نیست. 

برپایه این گزارش، سازمان ملل تاکنون برآورد کرده است که چهار میلیون نفر از ساکنان دمشق و نواحی آن از زمان قطع آب در ۲۲ دسامبر زیان دیده‌اند. 

ایگلاند گفت: می‌خواهیم به آنجا برویم و درباره آنچه روی داده است، تحقیق کنیم اما قبل از هر چیزی می‌خواهیم که جریان آب دوباره برقرار شود. 

وی تصریح کرد: اقدامات خرابکارانه و محروم کردن افراد از دسترسی به آب، جنایت جنگی است؛ زیرا غیرنظامیان از این آب استفاده می‌کنند و آن‌ها هستند که در صورت تامین نشدن دوباره آب، دچار بیماری خواهند شد. 
 
ادامه مطلب ...

شهیدستاری برای کاهش اثرات محدودیت اعتباری و روبه‌رویی با شرایط پس از جنگ منطقی‌ترین راه را انتخاب کرد و آن خودکفایی هرچه بیشتر نیروی هوایی بود.

شهید ستاری، معمار نوسازی نیروی هوایی پانزدهم دی ماه 1373 دومین حادثه تلخ و تأسف بار هوایی که بر اثر آن جمعی از فرماندهان بلند پایه نظامی به شهادت رسیدند، بوقوع پیوست و در نتیجه آن سرلشکر منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه زبدگانی همچون سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی (معاونت عملیات نیروی هوایی)، سرلشکرخلبان سید علیرضا یاسینی (معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد نیروی هوایی) و 9 نفر دیگر از بهترین فرزندان این سرزمین شهید شدند.
 
در حادثه نخست که بلافاصله پس از سرسلسله عملیات‌های موفق -عملیات شکست حصر آبادان- اتفاق افتاد، 80 نفر از رزمندگان به همراه فرماندهان عالیرتبه سپاه و ارتش؛سرلشکر ولی فلاحی (جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش)، سرلشکر خلبان جواد فکوری (فرمانده نیروی هوایی و مشاوردر ستاد مشترک ارتش)، سرلشکر موسی نامجو(نماینده امام در شورای عالی دفاع و فرمانده دانشکده افسری)، سردار کلاهدوز(قائم مقام سپاه پاسداران) وسردار محمد جهان آرا (فرمانده سپاه خرمشهر) در شرایطی که سخت به وجودشان نیاز بود به همراه جمعی دیگر به شهادت رسیدند. متأسفانه سومین حادثه یازده سال بعد اتفاق افتاد و در دی ماه 1384 هواپیمای فالکن 20، حامل سردار احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه به‌همراه 10 نفراز فرماندهان وپاسداران جان برکف در نزدیکی ارومیه سقوط کرده وکلیه سرنشینان آن به شهادت رسیدند.
  ادامه مطلب ...

عبور مومنین از جهنم چگونه است؟

ا توجه به روایتی از رسول خدا (ص)هم مومنان و هم بدکاران از آتش جهنم عبور می کنند.
 مؤمنان هم از دوزخ می‌گذرند امّا این عبور با شرایط ویژه‌ای، با سرعت و بدون ناراحتی، انجام می‌شود.




قرآن کریم می‌فرماید:


« وَ اِنْ مِنْکُمْ اِلاَّ وارِدُهَا کَانَ عَلیَ رَبِّکَ حَتْماً مَقْضِیاًّ »  

هیچ یک از شما باقی نمی‌ماند، مگر آن که به دوزخ وارد شود

منبع: سوره‌ی مبارکه‌ مریم، آیه‌ی شریفه‌ی ۷۱.
  ادامه مطلب ...

انهدام کارخانه بمب و تسلیحات داعش در «ساحل‌الایسر»

ارتش عراق به‌همراه نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال این کشور طی عملیات آزادسازی موصل، پیشروی‌های زیادی در محورهای مختلف منطقه «ساحل‌الایسر» داشته‎اند.

در این پیشروی‌ها ضمن آزادسازی بخش‌های دیگری از مناطق اشغال شده توسط تروریست‌ها، تجهیزات نظامی متعلق به داعش نیز منهدم شد. از دیگر دستاوردهای عملیات آزادسازی موصل طی ساعات اخیر، کشف و ضبط کارخانه‌های ساخت بمب و تسلیحات داعش در مناطق مذکور بود.

*اهتزاز پرچم عراق بر فراز کارخانه داروسازی «الحکماء»  

انهدام کارخانه بمب و تسلیحات داعش در «ساحل‌الایسر»/ 165 تروریست طی روزهای اخیر به‌هلاکت رسیدند + تصاویر
 
فرماندهی عملیات نیروهای مشترک عراق اعلام کرد؛ ژنرال "عبدالامیر رشید یارالله" فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» بیان داشت که بخش‌های محور شمالی کارخانه داروسازی «الحکماء» آزاد شد و پرچم عراق بر فراز ساختمان‎های این منطقه به‌اهتزاز درآمد.

این عملیات آزادسازی تلفات سنگین تسلیحاتی و نفراتی در میان تروریست‌ها بر جای گذاشت که هنوز هم پیشروی در برخی قسمت‎ها ادامه دارد.

*ادامه پیشروی‌های ارتش عراق در محور شرقی «ساحل‌الایسر»

انهدام کارخانه بمب و تسلیحات داعش در «ساحل‌الایسر»/ 165 تروریست طی روزهای اخیر به‌هلاکت رسیدند + تصاویر

روند مبارزه با تروریسم و عملیات پاکسازی در محور شرقی «ساحل‎الایسر» با پیشروی مداوم نیروهای عراقی به سمت محله‌های «القدس» و «الکرامه»، هم‎چنان ادامه دارد. نیروهای پلیس فدرال عراق به‎همراه یگان زره‎پوش نهم ارتش، پیشروی خود را در محور جنوبی «ساحل‌‎الایسر» آغاز کرده‌اند.
  ادامه مطلب ...

از ادعای پرداخت پول به ایران پیش از توافق هسته ای تا مثلث عشقی قتل سفی

رای الیوم نوشت اقدام رئیس‌جمهور روسیه در عدم مقابله به مثل برای اخراج دیپلمات‌های آمریکایی هوشمندانه بود.

از ادعای پرداخت پول به ایران پیش از توافق هسته ای تا مثلث عشقی قتل سفیر یونان+تصاویر

مشاوران ترامپ اعمال تحریم‌های دولت اوباما علیه روسیه را متاثر از سیاست‌های داخلی آمریکا می‌دانند.



آمریکا استفاده دیپلمات‌های روس از دو مرکز تفریحی روسیه در نیویورک و مریلند را ممنوع کرد.

 
ادامه مطلب ...