علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

پس از پایان ضرب‌الاجل، این‌گونه با قطر برخورد می‌کنیم

امارات: پس از پایان ضرب‌الاجل، این‌گونه با قطر برخورد می‌کنیم

  انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در مصاحبه با شبکه سی ان ان اعلام کرد که مهلت داده شده به قطر اگر پایان یابد و قطر پاسخی ندهد، جنجال بزرگی رخ نخواهد داد بلکه فشارهای اقتصادی به صورت تدریجی تشدید می‌شوند.

وی پیش‌بینی کرد که ایالات متحده و کشورهای اروپایی در هر توافقی در آینده با دوحه درخصوص "حمایت مالی و پناه دادن قطر به تروریست‌ها و تحریک علیه تروریسم و ارائه حمایت سیاسی به تروریست‌ها" نقش داشته باشند.

قرقاش تصریح کرد که ناظران درخصوص این امر تحقیق خواهند کرد که قطر برای جلوگیری از "رسیدن پول‌ها به دست تروریست‌ها و اتخاذ تدابیر قانونی علیه افرادی که نامشان به عنوان تروریست درج شده است و در قطر زندگی می‌کنند و پایان دادن به تحریک‌های الجزیره تلاش می‌کند یا خیر".

از سوی دیگر، این مسئول اماراتی اظهار کرد که به جان مک‌کین، سناتور آمریکایی گفته است که پایگاه نظامی آمریکا در قطر از بحران شکل گرفته میان کشورهای عربی با قطر تاثیر نخواهد پذیرفت و فعالیت این پایگاه متوقف نخواهد شد.

فانتوم‌ها در رزمایش نداجا شرکت می‌کنند

جنگنده فانتوم اف 4

معاون عملیات نداجا از حضور جنگنده‌های اف-۴ نیروی هوایی ارتش در رزمایش نداجا خبر داد.

 
 دریادار دوم محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش درباره اهداف برگزاری رزمایش دریایی اقتدار و امنیت 96 که از امروز در دریای خزر آغاز شده‌است،‌ گفت: این رزمایش از جمله رزمایشات و تمرینات برنامه ریزی شده سالیانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سطح دریای خزر و ناوگان شمال نداجا در حال اجرا است.  در این تمرین انواع یگان‌های شناور،‌ یگان‌های پروازی،‌ یگان‌های تکاور و عملیات ویژه، تیم‌های غواصی گروه‌های امدادی و درمانی تیم‌های آمادی ثابت و سیار، تیم‌های اطلاعات و شنود و ایستگاه‌های رادار و جنگال حضور دارند و تمرینات مشترکی را اجرا می‌کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این رزمایش، اعلام توانمندهای نداجا برای تامین امنیت مستمر و پایدار در سطح دریای خزر و اعلام آمادگی برای همکاری مشترک با سایر کشورهای دریای خزر برای تامین امنیت لازم برای این پهنه آبی و اعلام پیام صلح و دوستی و همچنین انجام آزمایشات و تست‌ها روی سامانه‌های تولید شده داخل برروی انواع یگان‌های شناور و ارزیابی میزان عملکرد آنها،‌ انتقال تجربیات از نیروهای قدیمی و با تجربه به نیروهای جوان بخصوص با توجه به وجود مراکز آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور و حضور دانشجویان این مراکز در این تمرین، فرصت خوبی است که آنها بتوانند آموزه‌های تئوری خود را به صورت عملی و ملموس انجام دهند و کسب تجربه کنند.

معاون عملیات نداجا با اشاره به حضور تعدادی از جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در رزمایش اقتدار 96 نداجا، گفت: تعدای از سامانه و یگان‌های پروزای نهاجا مانند جنگنده اف 4 و یگان‌های گشت و شناسایی دریایی و پشتیبانی نزدیک در این رزمایش حضور دارند و تمرینات خود را انجام می‌دهند.

انقلاب ایران نباید چهل سالگی خود را جشن بگیرد



بولتون

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد از لفاظی‌های خصمانه مقام‌های دولت فعلی آمریکا در قبال ایران استقبال کرد و خواستار براندازی نظام ایران قبل از تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی شد.

مقایسۀ ارتش‌های عربستان و قطر

نیروهای مسلح عربستان شامل نیروی زمینی سلطنتی، نیروی هوایی سلطنتی، نیروی دریایی سلطنتی، نیروی پدافند هوایی و نیروی موشکی استراتژیک سلطنتی و نیروهای مسلح قطر شامل نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی است.

پایگاه خبری اسپوتنیک با انتشار مطلبی در مقایسه نیروهای مسلح عربستان و قطر می نویسد تعداد نظامیان عربستان، حدود 480 هزار نفر است که شرح جزئیات آن به این ترتیب است: نیروی زمینی عربستان، 225 هزار نفر نظامی، حدود 1300 دستگاه تانک، 5500 دستگاه نفربر رزمی سنگین، 22500 دستگاه نفربر و بیش از 7500 دستگاه توپ هویتزر از جمله 50 دستگاه موشک انداز زرهی M270 دارد.

نیروی هوایی ارتش این کشور بیش از 82 بالگرد تهاجمی آپاچی و بالگرد چندمنظوره دارد. به گفته شرکت سازنده، این بالگرد می تواند در کمتر از یک دقیقه، 128 هدف را شناسایی کند. نیروی هوایی عربستان حدود 1106 هواپیما و 15 فرودگاه آماده به کار دارد.

نیروی دریایی این کشور هم تقریبا 45 هزار نیروی نظامی و پدافند هوایی و نیروی موشکی استراتژیک ان 10 هزار سرباز دارند. علاوه بر اینها نظامیانی نیز در این کشور هستند که مستقل از نیروهای مسلح عمل می کنند.

در مقابل، نیروهای مسلح قطر به شرح زیر است: ارتش قطر حدود 11800 نفر عنصر نظامی دارد که شامل 8500 نیروی پیاده، 1800 نفر نیروی دریایی و 1500 نفر نیروی هوایی ست. قطر کوچکترین ارتش را در مقایسه با سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. قطر به حکم حضور نظامی و وجود پایگاه های نظامی آمریکا، از حمایت این کشور برخوردار است. ماشین آلات و تجهیزات نظامی قطر، اندک است و کیفیت مطلوبی ندارد. تانک هایی که هم اکنون در اختیار ارتش قطر است (شامل 30 دستگاه تانک ای ام ایکس - 30) غیر قابل استفاده اند. نیروی هوایی این کشور نیز به جز افزودن تعدادی هواپیمای ترابری از اوایل دهه نود، رشد چشمگیری نداشته است و روند آموزش خلبانان نیز در مأموریت های بسیار سطح پایین خلاصه شده است. نیروی هوایی این کشور نیز بدون کمک های خارجی، تجهیزات مناسب برای عملیات های نظامی جدی را ندارد. قطر از سامانه پدافند هوایی برخوردار است اما این سامانه هیچ گونه موشک زمین به هوای دوربرد یا میانبرد ندارد. این سامانه ها با اطلاع نظارت هوایی و توسط نیروی زمینی اداره می شود.

گزارش های رسانه ای حکایت از آن دارند که قطر ارتشی از مزدوران پاکستانی، سودانی و چریک های نامنظمی از کلمبیا، کره جنوبی و گروه "بلک واتر" را به خدمت گرفته اند. بر اساس سایت "almogaz" اولویت های مأموریتی آنها شامل حفاظت از تأسیسات حیاتی کشور مثل سکوهای گازی در خشکی و دریا و تأسیسات برق و کارخانه های آب شیرین کن و نیز سرکوب هر نوع تظاهرات احتمالی است.

شایان ذکر است که عربستان دومین ارتش بزرگ را در میان کشورهای عربی دارد در حالی که ارتش قطر حتی در این دسته بندی هم قرار نگرفته است. به نوشته روزنامه آلمانی "فوکوس"، عربستان از نظر هزینه های نظامی در مقام سوم قرار دارد و بودجه نظامی آن به 56.7 میلیارد دلار می رسد. انگلستان با بودجه 55 میلیارد دلار بعد از عربستان در مقام چهارم واقع شده است.

پایگاه خبری "الخلیج آنلاین" اینفوگرافیکی از توانمندی های نظامی عربستان و قطر منتشر کرده است.

تعداد نظامیان عربستان، 480000 نفر و تعداد نظامیان قطر، 11800 نفر است.

نیروی هوایی عربستان، بیش از 675 جنگنده اما قطر، 72 جنگنده دارد.

نیروی دریایی عربستان 80 یگان و قطر 55 یگان دریایی دارد.

نیروی زمینی عربستان، 7960 دستگاه تانک و قطر 613 دستگاه دارند.

تحولات عربستان بشارت خیر نمی دهد / سیا در پس پرده تغییرات دربار سعودی است

مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه تغییرات هرم حاکمیتی خاندان سعودی با چراغ سبز ترامپ صورت گرفته، ولیعهدی فرزند سلمان را نقشه هماهنگ سازمان جاسوسی آمریکا، «سیا» در منطقه دانست.

حسین شیخ الاسلام در گفت و گو با جام جم آنلاین، پیرامون عزل و نصبهای اخیر سلطنتی در عربستان تصریح کرد: بن سلمان از ابتدا روابط سنتی انتقال قدرت را بهم ریخت تا مسیر پادشاهی خود را همراه کند.

وی افزود: بطور کلی با تدبیر شوم ملک سلمان و فرزندش محمد سلمان پروژه جنگ و کشتار در سرزمین یمن راه اندازی شد تا ضمن به آشوب کشیدن منطقه امکان سرکوب اعتراض های مردمی در داخل به بهانه اینکه کشور درگیر مشکلات خارجی است را داشته باشد.

شیخ الاسلام با اشاره به سفر منطقه ای ترامپ و حضور وی در مجلس ذکایی چند تن از سران کشورهای عربی در ریاض، خاطر نشان کرد: ایالات متحده و شخص ترامپ هم موافق ولیعهدی پسر ملک سلمان پادشاه عربستان بودند و با تاراجی که سعودی ها از اموال مردم کردند و در ازای اسلحه به ترامپ دادند عملا مجوز ولیعهدی محمد سلمان صادر شد.

وی با نگاهی به مراوادت و آمد و شدهای اخیر واشنگتن به ریاض و به عکس یادآور شد: با روی کار آمدن دولت ترامپ آنها از محمد نایف (ولیعهد برکنارشده) حمایت کردند و حتی رییس سازمان سیا مدال افتخار مبارزه با تروریسم را به وی اعطا کرد، اما به واسطه باج تسلیحاتی که سلمان به ترامپ در ضیافت ریاض داد، عملا طرح برکناری نایف و جایگزینی محمد سلمان عملیاتی شد.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان ولیعهد جدید عربستان سعودی را فردی کم سن وسال، بی تجربه و عجول خواند و خاطر نشان کرد: اظهارات بسیار احمقانه وی در مورد آقا امام زمان(عج) و تهدیدهایی که همسو با وزیر خارجه آل سعود گاها علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان می کند، همه بیانگر آن است که ساختار جدید خاندان سلطنت کاملا از سوی سرویس جاسوسی آمریکا « سیا» سازماندهی شده است.

وی افزود: تغییر و تحولات روزهای گذشته در کشور مهم عربستان بشارت به شر داده و خبر از خیر نمی دهد.

روز پشت سر هم آب بنوشید تا شاهد معجزه آن باشید

دانشمندان دریافته اند که اگر فردی به مدت ۳۰ روز به میزان ۸ تا ۱۰ لیوان آب به مصرف برسانید این اتفاق‌های خوب در بدنش رخ می‌دهد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آب نوعی از درمان به حساب می‌آید که حیات سلول‌ها، مولکول ها، بافت‌ها و اندام‌های بدن نیز به وجود آب در بدن نیازمند هستند و به عبارتی این نوشیدنی سلامت و فعالیت‌های بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

افزایش خلاقیت ذهنی با مصرف آب

زمانی که فردی به مدت ۳۰ روز به طور مداوم و پی در پی روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشد عملکرد شناختی مغز تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، زیرا مغز یکی از اندام‌هایی به حساب می‌آید برای کارایی بهتر نیازمند اکسیژن بیشتری است که آب اصلی ترین منبع برای تامین اکسیژن مغز شناخته می‌شود.

پوستی سالم داشته باشید

مصرف آب در طول روز باعث می‌شود که روند پیری پوست را کاهش دهد، زیرا با مرطوب نگه داشتن پوست بدن باعث نرمی، لطافت، درخشانی و از بین بردن چروک پوست می‌شود.

تقویت ایمنی بدن

یک ضرب المثل اسلواکی می‌گوید:«آب خالص اولین و اصلی‌ترین دارو در جهان است». آب به عنوان کاتالیزور برای تجدید عملکرد بدن عمل می‌کند، همچنین مصرف مقادیر کافی آب عملکرد کبد و کلیه را بهبود می‌بخشد و باعث خنثی کردن سطوح pH، تقویت ایمنی بدن در برابر سنگ کلیه و مدیریت درد (درد‌های بدن و سردرد) نیز می‌شود.

استخوان‌های شما تقویت می‌شوند

آب به بازسازی غضروف کمک می‌کند و باعث کاهش آسیب‌های مفصلی ناشی از فشار می‌شود.

چربی سوزی کنید

هنگامی که ۳۰ روز پشت سرم هم به میزان ۸ تا ۱۰ لیوان آب می‌خورید، بدن شما سم‌های مضر و ضایعات را از اندام‌های حیاتی خود حذف می‌کند و این باعث می‌شود که بدن شما پاک شود و به چربی شکم کمک کند.

متابولیسم افزایش پیدا می‌کند

مصرف میزان تعیین شده‌ای از آب در طول روز باعث می‌شود که سوخت و ساز بدن را تا ۲۴ درصد افزایش دهد.

سالن شبیه‌ساز تیراندازی تیپ حضرت رسول(ص) رونمایی شد

تاریخ : یکشنبه بیست و یکم خرداد ۱۳۹۶ | 11:16 | نویسنده : اسکندری

سالن شبیهساز تیراندازی تیپ حضرت رسول(ص) رونمایی شد

 ؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، عصر امروز امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش سالن شبیه ساز تیراندازی که توسط گروه مهندسی رزمی این نیرو ساخته شده بود را افتتاح و برای بهره برداری به تیپ دوم تفنگداران حضرت رسول (ص) تحویل داد.
 
امیر دریادار دوم فیلیه فرمانده تیپ دوم تفنگداران حضرت رسول(ص) در این مراسم اظهار داشت: با توجه به شعار سال نیروی دریایی راهبردی ارتش مبنی بر لزوم ارتقا سطح آموزش کارکنان که توسط امیر دریادار سیاری به تمامی یگان‌های تحت امر ابلاغ کرده‌اند, سالن شبیه‌ساز تیراندازی به ابعاد 15 در 20 متر مربع با حمایت‌ها و پشتیبانی سلسله مراتب فرماندهی و به اهتمام  گروه مهندسی رزمی این نیرو ساخته شد.
 
وی افزود: خط آتش این سالن قابلیت تمرین تیراندازی با انواع سلاح ها اعم از آر پی جی 7, ژ 3, تیربار گرینوف, دوشکا و اسلحه تندر را دارد.

ترامپ چه اطلاعات محرمانه‌ای را درباره داعش در اختیار روسیه قرار داد؟

نیویورک تایمز در مطلبی به افشای اطلاعاتی درخصوص داعش پرداخت که رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در اختیار کرملین قرار داده بود.

ترامپ چه اطلاعات محرمانه‌ای را درباره داعش در اختیار روسیه قرار داد؟

 

  به نقل از پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارانوت، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز (دوشنبه)، در مطلبی نوشت مأموران سایبری رژیم صهیونیستی با نفوذ در یک باند کوچک از تروریست‌ها در سوریه، درمی‌یابند که این گروه در تلاش برای ساخت یک بمب است که بوسیله دستگاه‌های اشعه ایکس فرودگاه قابل تشخیص نباشد. 

در ادامه این گزارش آمده است اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در اختیار مقامات روسیه قرار داده است، را از مقامات بلندپایه سایبری رژیم صهیونیستی دریافت کرده بود. 
 
ادامه مطلب ...

نقش ارتش در اتمام حملات تروریستی تهران

در کنار نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی موسوم به نوپو و یگان ویژه سپاه که با حضور در مجلس در اتمام پنج ساعت عملیات تروریستی در خانه ملت نقش داشتند، نیروهای یگان رهایی گروگان تیپ ۶۵ نوهد ارتش نیز حضور داشت.


در مطلبی در کانال تلگرامی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: «آن کسانی که بی صدا آمدن و همه چی رو امن و امان کردن و رفتن و هیچ جا جلوی دوربین پیدایشان نشد؛ ارتشی بودن از یگان رهایی گروگان تیپ ۶۵ نوهد. ماهمان‎هاییم که تن به ترکش دادیم ولی خاک به دشمن ندادیم.»


گفتنی است «نوهد» مخفف عبارت «نیروی ویژه هوابرد» ارتش است. نوهد پیش از این نیز در حماسه‌ای در سوریه چهار شهید (ذوالفقارنسب، قوطاسلو، زرهرن و یداللهی) را در مبارزه با بیش از 2000 نیروی تکفیری تقدیم کرده بود. نبردی سنگین که شاهکاری بود از مبارزه نیروی یک به بیش از ده، با دشمنی به مراتب مجهزتر و با آتش تهیه چند ساعته که در یک خط پنج کیلومتری نزدیک به پانزده ساعت جنگیدند. در تاریخ جنگ سوریه اولین بار بود که این حجم حمله به یک منطقه کوچک انجام می‎شد و حتی یک وجب عقب نشینی صورت نگرفت و تلفات سنگینی به نیروهای دشمن وارد می شد. تکاوران نوهد ارتش ثابت کردند در یک جنگ رو در رو یک نیروی ویژه ارتش از بیش 100 نیروی عادی اثر گذارتر است. نتیجه این مجاهدت‎های مدافعان حرم آزادسازی کامل شهر حلب در سال گذشته بود.

 

ادامه مطلب ...

مقایسۀ ارتش‌های عربستان و قطر

نیروهای مسلح عربستان شامل نیروی زمینی سلطنتی، نیروی هوایی سلطنتی، نیروی دریایی سلطنتی، نیروی پدافند هوایی و نیروی موشکی استراتژیک سلطنتی و نیروهای مسلح قطر شامل نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی است.

پایگاه خبری اسپوتنیک با انتشار مطلبی در مقایسه نیروهای مسلح عربستان و قطر می نویسد تعداد نظامیان عربستان، حدود 480 هزار نفر است که شرح جزئیات آن به این ترتیب است: نیروی زمینی عربستان، 225 هزار نفر نظامی، حدود 1300 دستگاه تانک، 5500 دستگاه نفربر رزمی سنگین، 22500 دستگاه نفربر و بیش از 7500 دستگاه توپ هویتزر از جمله 50 دستگاه موشک انداز زرهی M270 دارد.

نیروی هوایی ارتش این کشور بیش از 82 بالگرد تهاجمی آپاچی و بالگرد چندمنظوره دارد. به گفته شرکت سازنده، این بالگرد می تواند در کمتر از یک دقیقه، 128 هدف را شناسایی کند. نیروی هوایی عربستان حدود 1106 هواپیما و 15 فرودگاه آماده به کار دارد.

نیروی دریایی این کشور هم تقریبا 45 هزار نیروی نظامی و پدافند هوایی و نیروی موشکی استراتژیک ان 10 هزار سرباز دارند. علاوه بر اینها نظامیانی نیز در این کشور هستند که مستقل از نیروهای مسلح عمل می کنند.

در مقابل، نیروهای مسلح قطر به شرح زیر است: ارتش قطر حدود 11800 نفر عنصر نظامی دارد که شامل 8500 نیروی پیاده، 1800 نفر نیروی دریایی و 1500 نفر نیروی هوایی ست. قطر کوچکترین ارتش را در مقایسه با سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. قطر به حکم حضور نظامی و وجود پایگاه های نظامی آمریکا، از حمایت این کشور برخوردار است. ماشین آلات و تجهیزات نظامی قطر، اندک است و کیفیت مطلوبی ندارد. تانک هایی که هم اکنون در اختیار ارتش قطر است (شامل 30 دستگاه تانک ای ام ایکس - 30) غیر قابل استفاده اند. نیروی هوایی این کشور نیز به جز افزودن تعدادی هواپیمای ترابری از اوایل دهه نود، رشد چشمگیری نداشته است و روند آموزش خلبانان نیز در مأموریت های بسیار سطح پایین خلاصه شده است. نیروی هوایی این کشور نیز بدون کمک های خارجی، تجهیزات مناسب برای عملیات های نظامی جدی را ندارد. قطر از سامانه پدافند هوایی برخوردار است اما این سامانه هیچ گونه موشک زمین به هوای دوربرد یا میانبرد ندارد. این سامانه ها با اطلاع نظارت هوایی و توسط نیروی زمینی اداره می شود. 

ادامه مطلب ...