علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

‌خردسال‌ترین زائر حسینی به دنیا آمد

با حضور به موقع کارکنان اورژانس 115 بر بالین مادر باردار پاکستانی، خردسال ترین زائر حسینی در میرجاوه به دنیا آمد.

فریبرز راشدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب گفت: مادر باردار پاکستانی پس از ورود به مرز میرجاوه دچار تغییر وضعیت عمومی شد.
 وی تصریح کرد: بلافاصله تکنسین اورژانس115 مادر را به درمانگاه میرجاوه منتقل کردند.

 وی با اشاره به اینکه نوزاد در سلامت کامل چشم به جهان گشود، ادامه داد: این مادر پاکستانی به عشق عمه سادات نام فرزند خود را زینب گذاشت‌.


راشدی خاطرنشان کرد: در ایام حرکت زائران پاکستانی به سمت مرزهای غربی کشور، کارکنان اورژانس 115 برای امداد رسانی به صورت 24 ساعته در حالت آماده باش به سر می‌برند.

حمله انتحاری در غرب کربلا/ 11 نفر شهید شدند

شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: در انفجاری انتحاری در کربلا  چند نفر شهید شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی پیش در خبری فوری از شهادت  یازده نفر، از جمله 5 نیروی امنیتی در حمله انتحاری در منطقۀ عین‌التمر کربلای معلا خبر داد.

بنا بر گزارش‌ها، 6 عامل انتحاری قصد انفجار در این منطقه را داشتند که نیروهای امنیتی 5 تروریست انتحاری را قبل از اقدام، به هلاکت رساندند.

اما یکی از تروریست‌ها خود را در یکی از میدان‌های شهر و در میان جمعیت منفجر کرد.

در همین حال، رئیس شورای استانداری کربلا تأکید کرد اوضاع امنیتی در عین‌التمر تحت کنترل است.

شهر عین تمر در 120 کیلومتری کربلا قرار دارد.

مسئولان امنیتی در استان کربلا طرح ویژه‌ای را برای تأمین امنیت در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی اجرا می‌کنند. در آستانۀ اربعین حسینی تعداد زیادی از زائران از کشورهای اسلامی راهی کربلا می‌شوند.

 در همین حال، حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد اربعین، اعلام کرد هیچ زائر ایرانی در انفجار استان کربلا آسیب ندیده است. وی افزود انفجاری که در عراق رخ داده «در 80 کیلومتری کربلا بوده و در شهر کربلا رخ نداده است.»

ذوالفقاری گفت این انفجار در منطقۀ عین‌التمر در شمال غرب کربلا در یک منزل مسکونی بوده و در مسیر زائرین نبوده است.


حمله انتحاری در کربلا/ 11 نفر شهید شدند/ زائران ایرانی هیچ آسیبی ندیده‌اند

راکتور اراک 4 سال دیگر عملیاتی می‌شود

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در این گفت‌وگو درباره آخرین وضعیت تأسیسات هسته‌ای ایران از جمله رآکتور آب‌سنگین اراک، تأسیسات فردو و... توضیح داده و همچنین درباره موضوعات مرتبط با بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام و جزئیات چگونگی نظارت آنلاین بر اماکن هسته‌ای کشور مطالب مهمی مطرح کرده است.

آنچه در ادامه می‌آید، متن کامل گفت‌وگوی تفصیلی با علی اکبر صالحی است:

در خصوص رآکتور اراک شما گفتید 95 درصد مراحل طی شده است، آخرین وضعیت این رآکتور در حاضر چگونه است؟

همان‌طور که در متن سند برجام آمده است، برای مدرن‌سازی رآکتور آب سنگین اراک، یک کارگروه ویژه متشکل از ایران، چین و آمریکا پیش‌بینی شده است که متخصصان این سه کشور در ارتباط با مدرن‌سازی این راکتور با هم رایزنی علمی و فنی کنند.

این کارگروه از همان زمان کار خود را شروع کرده و تاکنون چندین جلسه در پکن، تهران، وین و شهرهای دیگر برگزار کرده است و قرار است این کارگروه در سه کشور برگزار شود.
  ادامه مطلب ...

دیابت را نادیده بگیریم، نابینایمان می کند

کارشناسان اعلام کرده اند شعار امسال روز جهانی دیابت درباره وضعیت چشم ها در بیماران مبتلا به این بیماری است.
گفتنی است، غربالگری برای اطمینان در تشخیص زودهنگام بیماری دیابت نوع دو می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری و عوارض ناشی از آن منجر شود.

براساس آمارها تنها در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری دیابت مبتلا بوده اند و کارشناسان اعتقاد دارند این آمار تا سال ۲۰۴۰ به حدود ۶۴۲ میلیون نفر می رسد.

بیماری دیابت نوع 2 که شایع تر از نوع یک است، در اثر عادات بد زندگی از جمله کم تحرکی، اضافه وزن و چاقی، تغذیه نامناسب به ویژه مصرف انواع خوراکی های شیرین و پرچرب، استعمال دخانیات، داشتن استرس به میزان زیاد و نیز نوشیدنی های شیرین و گازدار در افراد ایجاد می شود.
 
ادامه مطلب ...

خطرناک‌ترین جلاد جیش‌الاسلام کیست؟ + تصاویر

تروریست‌های تکفیری جیش‌الاسلام از ابتدای بحران سوریه با کشتار مردم به دنبال رسیدن به قدرت و اشتغال دمشق بودند.

این گروه تروریستی که عمده فعالیت‌هایش در ریف دمشق متمرکز است حضوری پررنگ‌تر در استان "حلب" دارد. برخی از فرماندهان این گروه تروریستی کشتار مردم بی‌گناه نقش مهمی داشته‌اند که از جمله آن‌ها به "احمد سنده" از فرماندهان ارشد گروه تروریستی جیش‌الاسلام در "حلب" نام برد.

"احمد سنده" کیست؟

احمد سنده یکی از خطرناک‌ترین فرماندهان گروه تروریستی جیش‌الاسلام است که به خاطر بریدن سر ده‌ها انسان بی‌گناه به "الذبیح"معروف بود.
خطرناک‌ترین جلاد جیش‌الاسلام کیست؟ + تصاویر
  ادامه مطلب ...

سنت پیاده روی اربعین از کی آغاز شد؟

در میان آموزه های تشیع زیارت قبر شریف امام حسین علیه السلام در طول سال پنج زمان مخصوص دارد. اول رجب، نیمه رجب، نیمه شعبان، ایام عرفه و اربعین پنج موعد مورد سفارش اهل بیت علیهم السلام برای زیارت امام (ع) است. بر اساس نقل های تاریخی نیز از گذشته های بسیار دور و در دوره حیات ائمه هدی (ع) نیز در این ایام خاص سنت پیاده روی به قصد زیارت وجود داشته است. سنتی که معمولا از نجف و با زیارت امام علی علیه السلام آغاز می شد.
 
ادامه مطلب ...

ترامپ به ایران سفر کرده است؟ + عکس

در فضای مجازی کاربران با انتشار تصویری نوشته اند دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در دهه 40 به ایران سفری داشته است.


حال آنکه این عکس مربوط به حضور ترامپ در یک مسابقه بوکس در سال 1988 در آتلانتیک آمریکا است.

میلیاردر مشهور آمریکایی که حالا رئیس جمهور آمریکا شده است در جوانی برج ساز و بازیگر مطرحی در آمریکا بود، شاید به واسطه شغل آن زمان خود به نقاط مختلف جهان هم سفر کرده باشد اما تصویر زیر ایران نیست.

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

إنَّ فی کِتابِ عَلیٍّ إنَّ أشَدَّ النَّاسِ بَلَاءً النَّبیّونَ ثُّمَ الوَصیُّونَ ثُّمَ الأمثَلُ فَالأمثَلُ وَ إنَّما یُبتَلَی المُومِنُ عَلَی قَدر أعمالِهِ الحَسَنَةِ فَمَن صَحَّ دِینُهُ وَ حَسُنَ عَمَلُهُ أشتَدَّ بَلَاؤُهُ وَ ذَلِکَ أنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَم یَجعَل الدُّنیا ثواباً لِمُؤمِن وَ لَا عُقُوبَة لَکافِر وَ مَن سَخُفَ دینُهُ وَ ضَعُفَ عَمَلُهُ قَلَّ بَلَاؤُهُ وَ أنَّ البَلَاءَ أسرَعُ إلَی المُومِنُ التَّقیِّ مِنَ المَطَرِ إلَی قَرَار الأرض.

 

درکتاب علی آمده: شدیدترین بلاها در بین آفریدگان، نخست به پیامبران و سپس به اوصیاء می رسد و آنگاه به مثل و شبیه ترین مردم به آنها. مومن به مقدار نیکی هایش آزموده می شود. هر که دینش درست و کارش نیک باشد، بلایش شدیدتر است، چرا که خدای عزوجل دنیا را مایه پاداش مومن قرار نداده و نه وسیله عذاب کافر. اما آن که دینش نادرست و کارش سست باشد، بلایش اندک است. بلا به انسان مومن پرهیزکار زودتر می رسد تا باران به سطح زمین.

اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ،ص259(باب شدة ابلاء المومن حدیث29)

سامرا تحت پوشش بیمه اربعین نیست

با توجه به اینکه به دلیل مسائل امنیتی تردد در شهر سامرا از سوی دولت ممنوع شده،این شهر از فردا تحت پوشش بیمه اربعین نخواهد بود.

وی افزود: زائرانی که قصد عزیمت به این شهر را دارند آگاه باشند،در صورت بروز اتفاق احتمالی بیمه هیچ تعهدی نخواهد داشت.

مجری طرح بیمه اربعین اظهار داشت:آن دسته ازمصدومان و مجروحان حمله تروریستی اخیر در سامرا که تحت پوشش بیمه بوده اند، در حال درمان بوده و پیگیری های لازم از سوی بیمه در حال انجام است.

وی در پایان تاکید کرد: چون تردد زائران ایرانی  به شهر سامرا غیرقانونی است طبیعتا بیمه آن نیز ملغی می شود.

داعش پوتین را تهدید به قتل کرد +تصاویر

همزمان با تداوم بمباران مواضع تروریست ها به ویژه داعش توسط جنگنده های سوخوی روسی و نابودی مراکز فرماندهی داعش در شهرهای استعمار زده داعشی، این گروهک تروریستی برای ولادیمیر پوتین پیامی ارسال کرد. در این پیام تصویری، کودکان تربیت شده توسط داعش با اعدام دو جاسوس روسی هدف خود را نابودی روسیه و اعدام پوتین اعلام کردند. گروهک تروریستی داعش در حال حاضر در موصل عراق شکست های مکرری را متحمل و به بن بست در عراق نزدیکتر می شود.

داعش از قاتلان پوتین رونمایی کرد +تصاویر
 
ادامه مطلب ...