علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

گنجینه دفاع مقدس؛ بهترین الگوی زمامداری برای عبور از موانع و تهدیدهای کوچک و بزرگ

دهه آغازین انقلاب اسلامی (موسوم به دهه ۶۰) متضمن سه ویژگی بسیار مهم، برجسته و عبرت‌آموز است:
نخست این‌که کشور در این دهه با بیشترین و سخت‌ترین مشکلات و طیف وسیعی از آسیب‌ها، تهدیدها و بحران‌های سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی مواجه شد اما از این آزمون‌ها موفق و سربلند بیرون آمد و اقتدار مدیریت اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

نظام سلطه به رهبری شیطان بزرگ بعد از سرخوردگی از همه روش‌ها و راه‌های ممکن برای نابودی و براندازی نظام اسلامی، در شرایطی که ایران را در محاصره شدید اقتصادی قرارداده و حتی ما را نه فقط از ابزار و فناوری و تسلیحات نظامی بلکه از خرید و تهیه نیازهای اولیه (مثل سیم خاردار) هم محروم کرده‌بود، سرانجام با تحریک صدام، جنگی نابرابر و بس بزرگ و به واقع جهانی را به نظام اسلامی و ملت ایران تحمیل کرد.  

دومین نکته مهم و شاخص در دهه ۶۰ درخشش مدیریت انقلابی و جهادی در عرصه اداره کشور و جنگ بود که سبب غلبه بر تمامی بحران‌ها، تهدیدها و فتته‌ها گردید، ویژگی‌هایی نظیر: «تکلیف‌محوری»، «غلبه نبوغ و نوآوری بر عنصر یأس و ناتوانی»، «مدیریت اخلاق‌محور»، «اخلاص در عمل»، «ولایت پذیری و ولایتمداری»، «تلاش، پشتکار و خستگی ناپذیری»، «دشمن شناسی واستکبارستیزی»، «ساده‌زیستی و پرهیز از هر گونه تشریفات و تجملات»، «مبارزه عملی با دنیاگرایی و رفاه‌طلبی و اشرافیت»، «خلاقیت و نوآوری در کار»، «خودباوری و اتکاء به توان داخلی»، «بهره گیری از علم و فناوری»، «باور قلبی و عملی به نصرت الهی»، «ترجیح منافع ملی بر منافع فردی و حزبی» و… از مشخصه‌های برجسته دهه ۶۰ و دوران طلایی دفاع مقدس است.

سومین ویژگی ممتاز و برجسته به مدیریت منحصر به فرد و الهی حضرت امام خمینی(ره) برمی‌گردد که به‌عنوان الگوی حکومت اسلامی و در قالب ولایت مطلقه فقیه در نظام اسلامی نهادینه شده و در ۳ دهه پس از جنگ تحمیلی نیز، کشتی جمهوری اسلامی را میان امواج سهمگین فتنه‌ها، براندازی‌ها، تحریم‌ها، بداخلاقی‌ها و سوءمدیریت دولتمردان و… به سمت ساحل نجات رهنمون شده‌است.

اینک ۳ دهه از دوران طلایی و الهی دفاع مقدس می‌گذرد و ما هنوز با استفاده از برکات لایزال جنگ تحمیلی به مقابله با مشکلات فعلی می‌پردازیم و در منطق مقاومت نه‌تنها برکات جنگ کهنه نشده بلکه هر چه از دوران دفاع مقدس و دهه ۶۰ فاصله می‌گیریم، بیشتر به روش‌ها و منش‌های مدیریتی آن دوران بی‌بدیل نیاز احساس می‌شود.

امروز در سی‌امین سالگرد پیروزی در کنار تلاش‌های بی‌وقفه شیطان بزرگ و قارون‌های وهابی منطقه‌ و صهیونیست‌ها برای براندازی نظام اسلامی، متأسفانه با پدیده شوم سوءمدیریت مواجهیم.

امروز کم نیستند کسانی که در بدنه مدیریتی نظام جاخوش کرده و به جای ترویج انقلابی گری و عزم جهادی برای حل مشکلات مردم، به ترویج اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی و تکاثر ثروت و زراندوزی پرداخته و سنگ غرب را به سینه می‌زنند. امروز غربگدایی برخی مسئولان و فاصله گرفتن از مهندسی ۵ مرحله‌ای انقلاب اسلامی بلای جان مردم و تهدید اصلی نظام اسلامی شده است.

امواج لیبرال سرمایه‌داری و خوی کثیف اشرافی‌گری، رانت‌خواری، کوچ خانواده برخی از دولتمردان به غرب و مشخصاً آمریکا، دلدادگی به غرب و جابجایی فضائل و رذایل در بین مسئولان و دولتمردان، مستقیماً ایمان و باور مردم را نشانه رفته و سبب بدبینی، ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم شده‌است.

اما امت حزب الله مثل همیشه با بصیرت انقلابی در مواجهه با فتنه‌های دشمن، این‌بار نیز در دی‌ماه ۹۶ و تیرماه ۹۷ چشم فتنه را کور کردند و در مراسم‌های عزاداری محرم، ضمن خنثی نمودن توطئه های دشمن، به مسئولان کشور گوشزد نمودند که در اربعین عمر انقلاب اسلامی، عبور از مشکلات پیش رو و تهدید‌های خارجی و غلبه بر آسیب‌های درونی و اعتمادسازی و دمیدن روح امید به مردم فقط و فقط با بازگشت به الگوهای دوران دفاع مقدس و دهه ۶۰ به‌عنوان یک ضرورت حیاتی و اجتناب ناپذیر امکان‌پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.