علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

انتقاد متحدان امریکایی از تصمیم ترامپ در خصوص قدس اشغالی

متحدان سنتی آمریکا از جمله انگلیس، فرانسه، سوئد، ایتالیا و ژاپن در جلسه شورای امنیت سازمان ملل از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت این رژیم انتقاد کردند.

انتقاد متحدان آمریکا از تصمیم ترامپ درباره قدس اشغالی  به نقل از آسوشیتدپرس؛ متحدان سنتی آمریکا از جمله انگلیس، فرانسه، سوئد، ایتالیا و ژاپن در جلسه شورای امنیت سازمان ملل از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکادر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت این رژیم انتقاد کردند.  

در جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه که درباره تاثیرات تصمیم اخیر ترامپ برگزار شد، متئو رایکرافت نماینده انگلیس، تصمیم آمریکا را اقدامی «غیرمفید برای صلح» نامید.

اولوف اسکوگ نماینده سوئد در سازمان ملل نیز اقدام آمریکا را «در تضاد با قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت» دانست و تاکید کرد وضع قدس اشغالی در مذاکرات مستقیم فلسطینیان و صهیونیست‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

فرانسوا دلاتر نماینده فرانسه در سازمان ملل با ابراز تاسف از تصمیم آمریکا، به تاثیرات آن بر تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل دو کشور و احتمال تشدید خشونت‌ها اشاره کرد.

سباستین کاردی نماینده ایتالیا در سازمان ملل گفت: وضع قدس اشغالی باید مذاکره شود، وی همچنین نگرانی شدید خود را درباره «خطر ناآرامی و تنش‌ها در منطقه» ابراز کرد.

کورو بسشو نماینده ژاپن در سازمان ملل گفت: دولت ژاپن مخالف «هرگونه اقدام یکجانبه» بوده و نگران تشدید تنش‌های موجود است، وی گفت: «خشونت می‌تواند به راحتی تبدیل به بحران‌های بزرگ شود.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.