علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

تحولات عربستان بشارت خیر نمی دهد / سیا در پس پرده تغییرات دربار سعودی است

مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه تغییرات هرم حاکمیتی خاندان سعودی با چراغ سبز ترامپ صورت گرفته، ولیعهدی فرزند سلمان را نقشه هماهنگ سازمان جاسوسی آمریکا، «سیا» در منطقه دانست.

حسین شیخ الاسلام در گفت و گو با جام جم آنلاین، پیرامون عزل و نصبهای اخیر سلطنتی در عربستان تصریح کرد: بن سلمان از ابتدا روابط سنتی انتقال قدرت را بهم ریخت تا مسیر پادشاهی خود را همراه کند.

وی افزود: بطور کلی با تدبیر شوم ملک سلمان و فرزندش محمد سلمان پروژه جنگ و کشتار در سرزمین یمن راه اندازی شد تا ضمن به آشوب کشیدن منطقه امکان سرکوب اعتراض های مردمی در داخل به بهانه اینکه کشور درگیر مشکلات خارجی است را داشته باشد.

شیخ الاسلام با اشاره به سفر منطقه ای ترامپ و حضور وی در مجلس ذکایی چند تن از سران کشورهای عربی در ریاض، خاطر نشان کرد: ایالات متحده و شخص ترامپ هم موافق ولیعهدی پسر ملک سلمان پادشاه عربستان بودند و با تاراجی که سعودی ها از اموال مردم کردند و در ازای اسلحه به ترامپ دادند عملا مجوز ولیعهدی محمد سلمان صادر شد.

وی با نگاهی به مراوادت و آمد و شدهای اخیر واشنگتن به ریاض و به عکس یادآور شد: با روی کار آمدن دولت ترامپ آنها از محمد نایف (ولیعهد برکنارشده) حمایت کردند و حتی رییس سازمان سیا مدال افتخار مبارزه با تروریسم را به وی اعطا کرد، اما به واسطه باج تسلیحاتی که سلمان به ترامپ در ضیافت ریاض داد، عملا طرح برکناری نایف و جایگزینی محمد سلمان عملیاتی شد.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان ولیعهد جدید عربستان سعودی را فردی کم سن وسال، بی تجربه و عجول خواند و خاطر نشان کرد: اظهارات بسیار احمقانه وی در مورد آقا امام زمان(عج) و تهدیدهایی که همسو با وزیر خارجه آل سعود گاها علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان می کند، همه بیانگر آن است که ساختار جدید خاندان سلطنت کاملا از سوی سرویس جاسوسی آمریکا « سیا» سازماندهی شده است.

وی افزود: تغییر و تحولات روزهای گذشته در کشور مهم عربستان بشارت به شر داده و خبر از خیر نمی دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.