علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

ترامپ چه اطلاعات محرمانه‌ای را درباره داعش در اختیار روسیه قرار داد؟

نیویورک تایمز در مطلبی به افشای اطلاعاتی درخصوص داعش پرداخت که رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در اختیار کرملین قرار داده بود.

ترامپ چه اطلاعات محرمانه‌ای را درباره داعش در اختیار روسیه قرار داد؟

 

  به نقل از پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارانوت، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز (دوشنبه)، در مطلبی نوشت مأموران سایبری رژیم صهیونیستی با نفوذ در یک باند کوچک از تروریست‌ها در سوریه، درمی‌یابند که این گروه در تلاش برای ساخت یک بمب است که بوسیله دستگاه‌های اشعه ایکس فرودگاه قابل تشخیص نباشد. 

در ادامه این گزارش آمده است اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در اختیار مقامات روسیه قرار داده است، را از مقامات بلندپایه سایبری رژیم صهیونیستی دریافت کرده بود. 
  
آمریکایی‌ها می‌گویند این اطلاعات از آن‌چنان جزئیات و دقتی برخوردار بود که به وضوح چگونگی عملکرد این بمب‌ها را نشان می‌داد. پس از آن بود که مقامات آمریکایی و انگلیسی با استفاده از این اطلاعات، حمل برخی وسایل الکترونیکی را از سوی مسافران 8 کشور مسلمان در پروازهای ورودی به این دو کشور ممنوع کردند. 

برخی از مقامات آمریکایی می‌گویند ترامپ در کاخ سفید و در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و سرگئی کسلیک، سفیر این کشور در آمریکا، این اطلاعات محرمانه را در اختیار آن‌ها قرار داده است.  

کاخ سفید ابتدا این موضوع را تکذیب کرد؛ اما ترامپ پس از آن، در پیامی توئیتری نوشت به عنوان رئیس جمهور آمریکا، (دلش) می‌خواسته اطلاعاتی را درخصوص تروریسم و امنیت پروازها در اختیار (مقامات) روسیه قرار دهد. وی همچنین در این پیام، افشای این اطلاعات را حق مسلم خود دانسته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.