علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

نقش ارتش در اتمام حملات تروریستی تهران

در کنار نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی موسوم به نوپو و یگان ویژه سپاه که با حضور در مجلس در اتمام پنج ساعت عملیات تروریستی در خانه ملت نقش داشتند، نیروهای یگان رهایی گروگان تیپ ۶۵ نوهد ارتش نیز حضور داشت.


در مطلبی در کانال تلگرامی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: «آن کسانی که بی صدا آمدن و همه چی رو امن و امان کردن و رفتن و هیچ جا جلوی دوربین پیدایشان نشد؛ ارتشی بودن از یگان رهایی گروگان تیپ ۶۵ نوهد. ماهمان‎هاییم که تن به ترکش دادیم ولی خاک به دشمن ندادیم.»


گفتنی است «نوهد» مخفف عبارت «نیروی ویژه هوابرد» ارتش است. نوهد پیش از این نیز در حماسه‌ای در سوریه چهار شهید (ذوالفقارنسب، قوطاسلو، زرهرن و یداللهی) را در مبارزه با بیش از 2000 نیروی تکفیری تقدیم کرده بود. نبردی سنگین که شاهکاری بود از مبارزه نیروی یک به بیش از ده، با دشمنی به مراتب مجهزتر و با آتش تهیه چند ساعته که در یک خط پنج کیلومتری نزدیک به پانزده ساعت جنگیدند. در تاریخ جنگ سوریه اولین بار بود که این حجم حمله به یک منطقه کوچک انجام می‎شد و حتی یک وجب عقب نشینی صورت نگرفت و تلفات سنگینی به نیروهای دشمن وارد می شد. تکاوران نوهد ارتش ثابت کردند در یک جنگ رو در رو یک نیروی ویژه ارتش از بیش 100 نیروی عادی اثر گذارتر است. نتیجه این مجاهدت‎های مدافعان حرم آزادسازی کامل شهر حلب در سال گذشته بود.

  

در وصف گمنامی نیروهای نوهد و اقدامات ارزشمند آنان در روزهای اخیر، می‎توان به پست دیگری در کانال تلگرامی ارتش اشاره کرد که خاطره‎ای از امیر سرلشکر شهید حسن‌آبشناسان فرمانده لشکر ۲۳ نیروهای ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران(نوهد) نقل شده است. او در طول جنگ، همواره بر ورود نیروهای ارتش زودتر از نیروهای بسیج در هر عملیاتی تاکید داشته و وقتی دلیلش را از او جویا می‎شوند؛ گفته بود: «تا زمانی که نیروی ارتشی و سرباز وظیفه توان دارند، نباید از دماغ نیروی داوطلب قطره ای خون بیاید! در درجه اول وظیفه ما نظامیان است که وارد عمل شویم. ما پول خونمان را از این ملت و مردم می گیریم. زندگی بر ما حرام است اگر در مقابل، وظیفه مان را انجام ندهیم.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.