علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

عربستان از طرح‌های آمریکا و اسرائیل برای آزار دادن ایران بهره می‌برد


وزیر خارجه سابق قطر اظهاراتی تامل‌برانگیز در خصوص اقدامات نابخردانه برخی کشورهای عربی به زبان آورد.

وزیر خارجه سابق قطر: اقدامات اشتباهمان برای جلب رضایت برادرانمان در منطقه بود!/ عربستان از طرح‌های آمریکا و اسرائیل برای آزار دادن ایران بهره می‌برد

 

  به نقل از پایگاه اینترنتی الاتحاد، حمد بن جاسم آل ثانی، وزیر امور خارجه سابق قطر، با «نادان» توصیف کردن جانشین ولیعهد سعودی تصریح کرد: عربستان از طرح و برنامه‌های آمریکا و اسرائیل برای آزار و اذیت ایران حمایت کرده است.
  
وی در مصاحبه با یک شبکه کانادایی، اذعان کرد: «بله، ما بعضا در محاسبات سیاسی‌مان در منطقه اشتباه کردیم اما این (اقدامات اشتباه) را برای جلب رضایت برادرانمان در خلیج (فارس) انجام دادیم. عربستان از طرح و برنامه‌های آمریکا و اسرائیل برای آزار و اذیت ایران حمایت و پول‌های زیادی (در این راه) هزینه کرده است و ما شریک تجاوز غیرانسانی علیه کشور برادر یمن بودیم، اما زمانی که از این مشارکت پشیمان شدیم و خواستار توقف جنگی شدیم که از لحاظ سیاسی و میدانی شکست خورده است، به دشمن تبدیل شدیم.»

وزیر امور خارجه سابق قطر با اشاره به اختلاف‌های اخیر میان عربستان سعودی و دوحه گفت: از برادران انتظار این رفتار سیاسی غیرقابل قبول را نداشتیم؛ رفتاری که مؤید آن است که این مسئولان عربستانی هنوز در سیاست ناپخته وبی‌تجربه هستند. 

 وی با بیان اینکه، قطر از تروریسم حمایت نکرده است و همچنان کشوری است که با تروریسم مقابله می‌کند، گفت: عربستان سعودی اساسا دارای تفکر وهابی است و دلیل آن هم این است که شیوخ فتنه را در اختیار دارد و اغلب تروریست‌ها یا سعودی هستند یا در مساجد سعودی تعلیم دیده‌‌اند.

وی در واکنش به تهدیدات محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، نیز گفت: ما اهمیتی برای دادن پاسخ به تازه‌کارها و احمق‌ها قائل نیستیم؛ چرا که نتایج جنگ علیه یمن و علت همه خسارت‌هایی که ائتلاف سعودی بویژه نیروهای عربستانی متحمل شدند، نتیجه بی‌پروایی این نادان (محمد بن سلمان) بود و ما هم طعمه آسانی نیستیم. درست است قطر به لحاظ جغرافیایی کوچک است، اما دارای جایگاه بزرگی در جهان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.