علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

آمریکا در حال بررسی دعوتنامه روسیه برای شرکت در نشست آستانه است

به نقل از رویترز، به گفتۀ یکی از مقام‌های وزارت امور خارجۀ آمریکا، واشنگتن دعوتنامۀ حضور در مذاکرات سوریه را که قرار است در قزاقستان برگزار شود، در دست بررسی قرار داده است.

این مقام آمریکایی پنج‌شنبه با اشاره به دعوت مسکو از واشنگتن برای شرکت در این مذاکرات گفت: «ما دعوتنامه را دریافت کرده‌ایم و این دعوتنامه در دست بررسی است.»
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه، سه‌شنبه در نشستی خبری در مسکو، پایتخت این کشور، گفته بود: «معتقدیم دعوت از نمایندگان سازمان ملل و مسئولان دولت جدید امریکا به این نشست کار صحیحی است. امیدواریم که دولت جدید آمریکا بتواند این دعوت‌نامه را بپذیرد.»
  
نشست آستانه قرار است چهارم بهمن ماه در تاریخ 4 بهمن به میزبانی در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، با حضور نمایندگان دولت و معارضان سوریه، نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و مشارکت نمایندۀ سازمان ملل برگزار شود و در صورت موافقت طرفین، این مذاکرات از تاریخ 20 بهمن با میانجی‌گری استافان دی میستورا، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، در ژنوِ سوئیس ادامه خواهد یافت.

در همین حال، سازمان ملل پنج‌شنبه اعلام کرد دی میستورا در نشست آستانه شرکت خواهد کرد.

استفان دوجاریچ، سخنگوی سازمان ملل، گفت آنتونیو گوترس، دبیرکل سازمان ملل، از دی میستورا خواست «به خاطر پیچیدگی و اهمیت مسائلی که ممکن است در آُستانه مطرح شود» در این مذاکرات شرکت کند.

دفتر نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه سه شنبه اعلام کرد رمزی عزالدین رمزی، معاون دِ میستورا، به نمایندگی از سازمان ملل در این گفتگوها شرکت می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.