علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

تیم ترامپ دعوت شدن برای شرکت در مذاکرات آستانه را تایید کرد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیم انتقالی دونالد ترامپ نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که کار خود را از روز جمعه آغاز می کند روز شنبه تایید کرد، آمریکا ­­برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه که با حمایت مسکو از 23 ژانویه در قزاقستان برگزار می شود، دعوت شده است.

سین اسپایسر، ­سخنگوی تیم ترامپ اعلام کرد، از ما دعوت شده ­در این مذاکرات شرکت کنیم اما هنوز پاسخی به این دعوت داده نشده است. 


این در حالی است که واشنگتن پست جمعه شب به این دعوت اشاره ­و اعلام کرد سرگئی کیسلیاک، ­سفیر ­روسیه در واشنگتن در گفتگوی تلفنی 28 دسامبر با مایکل فلین مشاور امنیت ملی آتی کاخ سفید این دعوت را­ مطرح کرده است.
  
اسپایسر سخنگوی آتی کاخ سفید جمعه شب گفتگوی تلفنی این دو نفر را تایید اما اعلام کرد تدارک برای گفتگوی تلفنی بین رئیس ­جمهور روسیه ( ولادیمیر پوتین ) و رئیس جمهور منتخب ( دونالد ترامپ ) بعد از تحلیف او، محور این گفتگو بود.

این در حالی است که مارک تونر سخنگوی فعلی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه با اشاره به اینکه ­واشنگتن دعوت نامه رسمی برای شرکت در این نشست دریافت نکرده است­ اعلام کرد دولت فعلی مخالفتی با شرکت در این مذاکرات ندارد.

وی گفت:برنامه زمانی این نشست مناسب نیست اما در صورتی که دعوت نامه ای دریافت کنیم بدون تردید به آن پاسخ مثبت خواهیم داد.

مذاکرات قزاقستان قرار است 23 ژانویه برگزار شود که با نخستین روزهای روی کار آمدن دولت ترامپ هم زمان خواهد بود. ترامپ 20 ژانویه جایگزین باراک اوباما رئیس جمهور فعلی خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه صبح شنبه از هر نوع اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد. وی در پاسخ به سئوال ریانووستی گفت: ما درباره تماس هایی که سفرا احتمال دارد انجام دهند هرگز توضیح نمی دهیم.

مذاکرات آستانه درباره آینده سوریه با حمایت روسیه، ایران و ترکیه و بعد از برقراری آتش بس از اواخر ماه دسامبر برگزار می شود. این مذاکرات نخستین بار بدون حضور آمریکا برگزار می شود که در همه مذاکرات بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه در سال های اخیر نقش داشته است.

این نشست قرار است به عنوان مقدمه ای برای مذاکرات صلح بین گروه های سوری باشد که هشتم فوریه با نظارت سازمان ملل متحد در ژنو برگزار خواهد شد.
نظرات 1 + ارسال نظر
حسین پنج‌شنبه 30 دی 1395 ساعت 18:04 http://end-it.blogsky.com/

مرگ بر آمریکا (با همه دولتهایش)

واقعا مرگ بر این ظالم ها

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.