علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

علی جانم

مطالبی پیرامون بصیرت افزایی در فضای مجازی

جان کری: انگلیس مانع اجرای طرح اوباما برای حمله به سوریه شد

به نقل از پرس تی وی، وزیر خارجۀ آمریکا، انگلیس را دربارۀ امتناع باراک اوباما از اجرای تهدید خود علیه دولت سوریه و حمله به این کشور در سال ۲۰۱۳ مقصر می‌‎داند. 

وی در یک نشست خبری با تشریح فعالیت‎های چهارسالۀ خود به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا، گفت انگلیس عامل شکست اوباما در اجرای طرح خود برای استفاده از نیروی نظامی علیه دولت سوریه شد. 


وزیر خارجه آمریکا پنج‌شنبه گفت: «باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم گرفت که از قدرت نظامی استفاده کند. وی تصمیم خود را به صورت علنی اعلام کرد و گفت ما قصد اقدام داریم، ما به این حمله که نقض آشکار قوانین بین‏‎المللی، بی‌توجهی به هشدار‌ها و عبور از خط قرمز است، واکنش مقتضی نشان خواهیم داد.» 
  
وی افزود: «در همین زمان دیوید کامرون، نخست‌وزیر [انگلیس] به پارلمان رفت... او به دنبال کسب رأی برای تصویب پیوستنش به این اقدام بود... اما پارلمان رأی منفی داد و درخواستش را رد کرد.» 

در سال ۲۰۱۳، نمایندگان پارلمان انگلیس با آراء ۲۸۵ در برابر ۲۷۲ به طرح آمریکا برای حمله به سوریه رأی منفی دادند. بسیاری از نمایندگان کنگرۀ آمریکا نیز مخالفت خود را با عملیات نیروهای نظامی واشنگتن در سوریه ابراز کردند. 

وزیر خارجۀ آمریکا گفت در حالی که وی و مقام‎های دولت این کشور در حال توجیه کنگره برای عملیات نظامی در خاک سوریه بوده‌اند، بسیاری از اعضای کنگره به وی می‌‎گفتند که دولت باید فرآیند قانون اساسی را طی کند و از نمایندگان برای اجرای این عملیات کسب اجازه کند. 

کری که سعی داشت در این ماجرا که از نظر برخی لکۀ ننگی در میراث اوباما به حساب می‌‎‏آید، از رئیس‌جمهور امریکا دفاع کند، در عین‏ حال اذعان کرد این تصور که اوباما تحت فشار از موضع خود کوتاه آمده است، به اعتبار آمریکا در داخل و خارج از این کشور لطمه زد. 

اوباما در سال ۲۰۱۲ گفت هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه عبور از «خط قرمز» است و با واکنش نظامی آمریکا روبرو خواهد شد. 

هنگامی که معارضینِ تحت حمایت خارجی در سوریه بشار اسد، رئیس‎جمهور سوریه، را متهم کردند که در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ در حومۀ دمشق از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است، اوباما تحت فشار شدیدی قرار گرفت که تهدید خود را عملی کند. 

دمشق این اتهام را به شدت رد و اعلام کرد حملۀ صورت گرفته در غوطۀ شرقی دمشق عملیات پرچم دروغین معارضین مسلح برای مقصر جلوه دادن نیروهای دولتی سوریه بوده است. 

دولت آمریکا در ‌‌نهایت در سال ۲۰۱۴ با تشکیل ائتلافی به اصطلاح بر ضد داعش، حملات هوایی خود را به خاک سوریه با ادعای مبارزه با تروریست‌ها آغاز کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ذاکر شنبه 18 دی 1395 ساعت 16:48 http://ataher.blogfa.com

سلام . وب خیلی خوبی داری. ولی به روز رسانی منظم انجام نشده .اگه می خوایی گروه منسجم و منظمی داشته باشیم، به روز رسانی به صورت روزانه یا به صورت یک روز درمیان و در اهداف مورد نظر انجام بشود. .از وب پاتوق یاران الگو برداری و از مطالب وب اخبار روز نیز می توانی برای به روز رسانی برداشت نمایید.با فعال نمودن لینک دوستان و لینک شدن با وب های دیگران در جذب مخاطب بیشتر، تلاش بعمل آورید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.